خبرگزاری کار ایران

مدیر پروژه مدیریت جنگل‌های هیرکانی در آمل:

جنگل های بلیران آمل در آینده به یک فاجعه زیست محیطی تبدیل می شود

asdasd
کد خبر : ۲۵۱۷۵۸

منطقه بلیران به عنوان پایلوت طرح در مازندران می باشد که باید همه مسئولین همت کنند تا بتوانیم طرح را با موفقیت به پایان برسانیم.

مدیر ملی پروژه مدیریت چند منظوره جنگل‌های هیرکانی گفت: در سطح جنگل های منطقه بلیران نهالی وجود ندارد و یک فاجعه زیست محیطی در آینده اتفاق خواهد افتاد.

به گزارش ایلنا، داریوش بیات، در جلسه هماهنگی اجرای پروژه جنگل‌های هیرکانی درمنطقه بلیران که در دفتر فرمانداری ویژه شهرستان آمل برگزار شد با اشاره به اینکه سازمان جنگلها ومراتع کشور سالانه ۷۰۰ هزار متر مکعب از جنگلها را بهره برداری می کند گفت: توسط روستاییان و چوپانان سالانه بیش از ۵/۴ میلیون متر مکعب بهره برداری صورت می گیرد.

وی تاکید کرد: روزامه توسط دامداران ۱۵۰ کیلو چوب در جنگل ها سوزانده می شود.

مدیر ملی پروژه مدیریت چند منظوره جنگل‌های هیرکانی یادآورد شد: در سطح جنگل های منطقه بلیران نهالی وجود ندارد و یک فاجعه زیست محیطی در آینده اتفاق خواهد افتاد.

بیات با تاکید بر اینکه پروژه مدیریت چند منظوره جنگل‌های هیرکانی در شهرستان آمل در سطح ۳۰ هزار هکتار اجرایی می شود خاطرنشان کرد: منطقه بلیران به عنوان پایلوت طرح در مازندران می باشد که باید همه مسئولین همت کنند تا بتوانیم طرح را با موفقیت به پایان برسانیم.

وی با اشاره به جشن پایان مدیریت پسماند در روستای بلیران یادآورشد: خوشبختانه با حمایت های بخشداری و ان جی او توانستیم با مردم جلسات مختلفی گذاشته و سطح جنگل های هیرکانی را پاکسازی کنیم.

مدیر ملی پروژه مدیریت چند منظوره جنگل‌های هیرکانی ادامه داد: با اجرای این پروژه در تلاش هستیم تا تمهیداتی را در نظر بگیریم که با همسوسازی نیازها و همگرایی مردم و طبیعت ضمن افزایش سطح جنگل‌های هیرکانی اقتصاد و معیشت مردم و ساکنان مناطق مورد نظر نیز بهبود یابد و منافع آنها با حفظ منابع طبیعی آمیخته شود.

بیات با بیان اینکه امروزه سطح جنگل‌های هیرکانی به ۱ میلیون و ۹۳۹ هزار هکتار تقلیل یافته است، افزود: اگر بخواهیم به سطح جنگل موجود در ۶۰ سال قبل برگردیم باید بسیاری از زمین‌هایی را که اکنون به عنوان اراضی کشاورزی محسوب می‌شوند به حالت طبیعی و جنگلی خود بازگردانیم.

وی اظهارداشت: ۱۴۵ دامدار در منطقه جنگلهای بلیران شناسایی شدند که ساماندهی این دامداران به تنهایی کار مشکلی است که به جای لطمه زدن کمک کنند تا جنگلها حفظ شود.

مدیر ملی پروژه مدیریت چند منظوره جنگل‌های هیرکانی با اشاره به تفاهم نامه بین سه استاندار شمالی کشور یادآورشد: در اولین کمیته هماهنگی با حضور استانداران گیلان، مازندران و گلستان برای کمک جهت اجرایی نمودن پروژه مدیریت چند منظوره جنگل‌های هیرکانی تفاهم نامه ای امضا شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز