خبرگزاری کار ایران

یک مسئول خبر داد؛

مصوبه امتیاز پژوهشی در تدوین مداخل دانشنامه استانی دفاع مقدس

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۵۷۴۷

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گیلان از همکاری دانشگاه گیلان در جلسه هفتم تیرماه هیات ممیزه دانشگاه خبر داد.

به گزارش ایلنا از رشت، حسن حبیبی با بیان اینکه امروزه زیربنای اقدامات مهم فناورانه و علمی از دفاع مقدس و علم و پژوهش بنیان گذاشته شده است، تصریح کرد: تدوین دانشنامه استانی، پشتوانه‌ای راهبردی، فکری و معنوی  و قله افتخار ومصداق خودباوری و خوداتکایی برای نسل جدید و آیندگان خواهد بود.

وی افزود: تهیه این مهم علاوه بر اینکه فرهنگ دفاع مقدس را از تحریف و فراموشی نجات می‌دهد موجب عملیاتی شدن فرهنگ ایثار و از خودگذشتگی برای نسل جدید می‌شود.

حبیبی بهره‌مندی از گنج دفاع مقدس را تنها از طریق نظریه‌پردازی و تولید علم امکان‌پذیر دانست و اظهار کرد: به برکت تدوین دانشنامه و تهیه بیش از ۸۰۰ هزار سند در حوزه دفاع مقدس زمینه برای هرگونه کار علمی و پژوهشی فراهم شده‌ است، غایت دانشنامه به عنوان یک اثر مرجع و قابل استنادبرای همه پژوهشگران، لزوم روش و شیوه‌های علمی را مضاعف کرد.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گیلان از همکاری دانشگاه گیلان در جلسه هفتم تیرماه هیات ممیزه دانشگاه خبر داد و تشریح کرد: مصوبه چاپ مداخل (مقالات) دانشنامه استانی دفاع مقدس مطابق بند ۴ماده ۳ آیین نامه ارتقاء اعضای هیات علمی آموزشی و بند۵ ماده ۳ آیین نامه ارتقای مرتبه علمی اعضای هیات علمی پژوهشی در فرایند ترفیع، ارتقاء و تبدیل وضعیت اعضای هیات علمی قابل احتساب و امتیاز دهی است.

همچنین تصویب مجوز رشته ادبیات پایداری مقطع ارشد، راه اندازی پایگاه دانشنامه دفاع مقدس درپرتال اصلی دانشگاه (http://DDM.Guilan.ac.ir)و تصویب نشریه علمی پژوهشی «انقلاب اسلامی و دفاع مقدس» از دیگر اقدامات مشترک دانشگاه گیلان و اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس گیلان بوده است.

وی به منظور همکاری دبیرخانه دائمی دانشنامه دفاع مقدس گیلان گفت: اساتید فرهیخته دانشگاه‌ها و مراکزآموزشی و پژوهشی به دبیرخانه دائمی دانشنامه دفاع مقدس گیلان واقع در پژوهشکده گیلان‌شناسی دانشگاه گیلان واقع در سلیمانداراب مراجعه داشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز