خبرگزاری کار ایران

برگزاری کنگره ملی شعر دفاع مقدس به میزبانی فارس

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۳۷۴۶

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس از برگزاری بیست و چهارمین کنگره ملی شعر دفاع مقدس به میزبانی فارس در دهم بهمن ماه خبرداد.

به گزارش ایلنا، سعید کوشکی جهرمی چهارشنبه ٥ بهمن ماه در یک کنفرانس خبری  با بیان اینکه این کنگره یک روزه در دهم بهمن ماه از ساعت ١٥ بعد از ظهر در دو بخش در محل مرکز اسناد و کتابخانه ملی برگزار می شود، افزود:  ١٣٦ کتاب حوزه دفاع مقدس و ٤٠ کتاب صوتی نیز در حاشیه این کنگره رونمایی می‌شود.

وی از معرفی ٢٧ اثر برگزیده در این کنگره خبر داد و اعلام کردکه آمادگی تبدیل این کنگره به یک کنگره بین‌المللی در شیراز در سال آینده وجود دارد.

دبیر علمی بیست و چهارمین کنگره ملی شعر دفاع مقدس نیز در این نشست؛ محور عمومی، شعر مقاومت بین‌الملل، دفاع مقدس با بهره گیری از مضامین عاشورایی، جهاد تبیین، دفاع مقدس با رویکرد تبیین جنگ نرم، مفاهیم دفاع مقدس ویژه کودک و نوجوان در قالب شعر و نقش زنان در دفاع مقدس را از موضوعات محوری این کنگره اعلام کرد.

حجت الاسلام محمدحسین انصاری‌نژاد با بیان اینکه در هر استان یک دبیر علمی با سه داور به عنوان اعضای هیات علمی معرفی شدند، گفت: با بروز حوادث اخیر دو محور ایران قوی و شهدای شاهچراغ(ع) نیز به مجموع محورهای این کنگره اضافه شد و آثار فاخری در این دو محور به دبیرخانه کنگره ارسال شد.

مدیر ادبیات و تاریخ بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس ادامه داد: ٧٨٣٢ اثر در همه قالب‌های شعری کلاسیک و نو به دبیرخانه کنگره ارسال شد و پس از داوری در استان‌ها، در هر محور سه اثر برگزیده به کنگره ملی معرفی شدند.

به گفته انصاری‌نژاد، چکیده اثار برگزیده و قابل قبول نیز منتشر شده و در حاشیه این کنگره به همراه یک ویژه نامه توزیع می‌شود.

وی اعلام کرد که بیست و چهارمین کنگره ملی شعر دفاع مقدس با حضور حدادعادل، رئیس فرهنگستان علم و ادب، جانشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور، استاندار فارس و نماینده ولی‌فقیه در فارس برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز