خبرگزاری کار ایران

ذخیره سازی۱۲۰۰ نمونه خون بند ناف در گلستان

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۳۶۰۰

مدیر بانک سلول های بنیادی خون بند ناف جهاد دانشگاهی استان گلستان گفت: ۱۲۰۰ نمونه خون بند ناف در گلستان ذخیره سازی شده است و متقاضیان از هفته ۳۴ بارداری می‌توانند برای ارائه درخواست و تکمیل مدارک مراجعه کنند.

به گزارش ایلنای گلستان،زهرا رجبی اظهارکرد: خون بندناف خونی است که پس از تولد در بندناف و جفت باقی می ماند و بدلیل عدم آگاهی خانواده بعد از زایمان بعنوان یک ذباله بیولوژیکی دور ریخته می‌شود و از سلول های بنیادی خون بند ناف می توان در درمان برخی از بیماری ها بدخیم، خصوصا بیماری هایی که منشاء خونی دارند از جمله بیماری های تالاسمی، سرطان خون، نقص سیستم ایمنی و کم خونی های مادرزادی و ... استفاده کرد.

رجبی بیان کرد: خانواده هایی که در آستانه  تولد فرزندشان هستند و بخصوص خانواده ای که یکی از اعضا درجه یک آنها مبتلا به این دسته از بیماری خونی هستند از این فرصت استفاده کنند.

وی افزود: خانواده ها می توانند از هفته ۳۴ بارداری تا قبل از زایمان به یکی از دفاتر در شهرهای گرگان، گنبدکاووس، کلاله مراجعه کننند و با تکمیل  پرسش نامه از اطلاعات پزشکی و اطمینان سلامت مادر اقدام به ذخیره سازی سلول های بنیادی کنند.

وی خاطر نشان کرد: هزینه ذخیره‌سازی و نگهداری نمونه خون بند ناف را ۶ میلیون و ۸۶۰ هزار تومان است و شرایط پرداخت اقساطی نیز برای افراد متقاضی فراهم شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز