خبرگزاری کار ایران

معاونت طرح و توسعه شرکت آب منطقه ای گلستان:

ساخت فاز یک طرح سد آقدکش به پیشرفت 70 درصدی رسید

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۷۷۸۳

معاونت طرح و توسعه شرکت آب منطقه ای گلستان گفت: به لحاظ محدودیت منابع مالی و اعتباری اجرای این طرح در 2 فاز با اولویت فاز یک، برنامه ریزی شد که فاز اول آن انحراف سیلاب از شهر آق قلا و انتقال به سیلاب دشت و فاز دوم آن ذخیره سیلاب برای مصارف کشاورزی و صنعت با احداث مخزن خواهد بود.

به گزارش ایلنای گلستان، مهدی ضیائی افزود: اجری فاز اول این سد که از سال 92 عملیات اجرایی آن آغاز شده و طی 2 سال گذشته و با تزریق اعتبارات مناسب و قرارگیری در ردیف مصوبات سفر دولت سیزدهم در استان سرعت یافت به نحوی که پیشرفت آن از 30 به 70 درصد رسید که شامل 85 درصد پیشرفت سد و 60 درصد کانال انتقال سیلاب با صرف هزینه اعتباری به مجموع 1870 میلیارد ریال است.

ضیائی عنوان کرد: با توجه به برنامه ریزی صورت گرفته، افتتاح فاز اول این طرح در دهه فجر سال جاری خواهد بود.

وی اظهار داشت: اغلب جبهه های کاری پروژه به غیر از دو مولفه توسط پیمانکار فعال بوده که این دو مولفه، شامل بخشی از دیواره مخزن سد واقع در بستر رودخانه و پل تقاطعی کانال انتقال سیلاب بر جاده آق قلا اینچه برون است که به دلیل عدم صدور مجوز قلع و قمع ناشی از تصرف غیر مجاز اشخاص در بستر رودخانه توسط دستگاه قضا ( مسیر اجرای دیواره سنگی) و نیز عدم صدور مجوز ساخت پل توسط اداره کل راهداری استان علیرغم پیگیری ها و مکاتبات انجام شده برطرف نشده است.

وی در پایان افزود: علاوه بر مانده تخصیص اعتبار 1402 در صورت تخصیص اعتبار مورد نیاز سال 1403 به مبلغ یک هزار میلیارد ریال در سال جاری و رفع موانع و مشکلات عنوان شده ، شاهد افتتاح طرح خواهیم بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز