خبرگزاری کار ایران

ایلنا از گلستان گزارش می دهد:

طرح ایست کار در گرگان هنوز به نتیجه نرسیده است

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۶۶۷۱

این طرح باید در تمام شهرهای استان اجرا شود

نداشتن یک بانک اطلاعاتی کامل یکی از مشکلاتی است که کارگران ساختمانی همیشه با آن مواجه هستند.طرح ایست کار می تواند این این مشکل جدی کارگران ساختمانی را برطرف کند ولی متاسفانه طرح ایست کار در گرگان تاکنون موفق عمل نکرده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از گرگان، هدف ایجاد ایست کار این است کارگران ساختمانی یک بانک اطلاعاتی کامل داشته باشند و شان و منزلت کارگران هم حفظ می‌شود. مسئولان گلستان در سال ۱۴۰۰ ساختمان ایست کار در شهر گرگان را افتتاح کردند که کارگران دیگر در خیابان ها سرگردان نباشند.

بعد از گذشت ۳ سال هنوز طرح ایست کار در گرگان جواب نداده است و هنوز کارگران ساماندهی نشده و بلاتکلیف هستند. هنوز هم بسیاری از کارگران در سطح شهر گرگان برای گرفتن کار حضور دارند و مشکلات هم چنان پای برجا است.

امروزه بسیاری از کارگرانی که در سطح شهر دیده می شوند نه ساماندهی شدند و نه بیمه‌ای دارند. کارگران به خصوص کارگران ساختمانی سرما و گرما نمی‌شناسند چرا که مجبور هستند برای تأمین معیشت خود همیشه کار کنند.

طرح ایست‌کار به دنبال تکریم قشر کارگر است ولی هنوز این اتفاق در گرگان به خوبی اجرا نشده است. مسئولان استان باید ورود جدی داشته باشند تا مشکل ایست کار حل شود و نباید فقط وعده بدهند.

یک عضو شورای شهر گرگان در گفت وگو با خبرنگار ایلنا اظهار کرد: طرح ایست کار طرح بسیار خوبی است که در شهر مشهد به خوبی اجرا شده است. یکی از دلایلی که طرح ایست کار به خوبی در این شهر اجرا شده این است که ادارات همکاری بسیار خوبی با شهرداری دارند.

حجت مقسیم ادامه داد: متاسفانه طرح ایست کار گرگان در انجام ماموریت خود موفق نبوده است و دیگر دستگاه‌های کامل پای کار نبوه اند. در حال حاضر کارگران در ۶ نقطه شهر گرگان شامل چهار راه میدان، میدان ملاقاتی، شهرداری و ... تجمع می کنند.

وی افزود: طرح ایست کار باید به انجمن کارگران ساختمانی واگذار شود و از شهرداری می‌خواهیم که ایست کار را به انجمن کارگری واگذار کند. باید همه دستگاه‌ها برای موفقعیت ایست کار همراهی کنند. چون در شرایط فعلی شهرداری به تنهایی نمی‌تواند این طرح را به خوبی اجرا کند.

وی خاطر نشان کرد: بسیاری از کارگران به به خصوص کارگران ساختمانی تحت پوشش هیچ بیمه ای نیستند و در وضعیت معیشتی خوبی قرار ندارند. برخی از این کارگران نیروهای فصلی هستند و تعدادی از آنها از شهرهای اطراف برای کار به گرگان می‌آیند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان هم در ادامه در گفت وگو با ایلنا اظهار کرد: نخستین مرکز ایست کار با هدف سامان بخشی کارگران ساختمانی و ... در بهمن سال ۱۴۰۰ در شهر گرگان راه اندازی شد. باید ۱۵ دستگاه همکاری منسجم داشته باشند که طرح ایست کار به خوبی پاسخگوی نیاز کارگران باشد.

حسینعلی خواجه مظفری ادامه داد: متاسفانه تاکنون کارگران از ایست کار در شهر گرگان استقبالی نکرده‌اند و کارگران درخواست دارند که ایست کار باید جایی قرار می گرفت که دسترسی به آن راحت تر بود.

وی گفت: در روزهای اخیر با استاندار گلستان نشستی داشتیم که استاندار دستور دادند که ما به همراه شهردار گرگان و معاون استاندار مشکل ایست کار کارگران گرگان را هر چه سریعتر بر طرف کنیم.

وی افزود: پیگیر راه اندازی یک‌ سامانه مجازی هستیم که کارگران در این سامانه حرفه خودشان را ثبت می‌کنند. با راه اندازی این سامانه مردمی که به کارگری که احتیاج دارند سریعتر آن را پیدا می‌کنند که این موضوع برای خود کارگر هم بسیار خوب است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز