خبرگزاری کار ایران

ایلنا از یاسوج گزارش می دهد:

دوگانگی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویر احمد بر حضور یا عدم حضور معلمان در مدارس/کرونایی شدن رئیس آموزش و پرورش بویراحمد

asdasd
کد خبر : ۹۸۹۵۷۸

درحالی که شهرستان های 9 گانه استان کهگیلویه و بویراحمد بنا به گفته ستاد کرونا، خط قرمز را رد کرده و در وضعیت هشدار قرار دارند حضور عوامل اجرایی و معلمان مدارس این استان از فردا دوازدهم آبان ماه در محل کار الزامی شده است.

به گزارش ایلنا از یاسوج، برخی از معلمان شهر یاسوج مرکز این استان با انتقاد از تصمیم ستاد کرونا مبنی بر حضور اجباری آنان و عوامل اجرایی در مدارس، معتقدند: این حضور اجباری می‌تواند بسترساز ابتلای آنان و خانواده‌های شان به ویروس کرونا باشد.

پیامکی از سوی اداره کل آموزش و پرورش استان و ادارات تابعه برای فرهنگیان ارسال شده که از آنان خواسته از فردا -12 آبان ماه -در مدارس حضور فیزیکی داشته باشند.

اگرچه در این پیامک، حضور دانش آموزان در مدارس، اختیاری عنوان شده اما حضور معلمان و کادر اجرایی را الزامی دانسته است.

تاکنون 2 نفر از معلمان استان کهگیلویه و بویراحمد به دلیل ابتلا به ویروس کرونا در شهرستان های بویراحمد و گچساران ، جان خود را از دست داده و ده‌ها نفر از آنان نیز گرفتار این ویروس خطرناک بوده و هستند.

تا کنون نیز آماری مبنی بر ابتلای  دانش‌آموزان استان به این ویروس منتشر نشده است.اما  کورش دلشاد ، رئیس آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد به دلیل ابتلای به ویروس کرونا در بستر بیماری است.

شرایط سختی در استان کهگیلویه و بویراحمد هم اکنون حاکم و تمامی تخت‌های بیمارستانی برای بستری کردن بیماران کرونایی پُر شده است.

رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید می کند که حضور معلمان در مدارس بویژه در شهرهای این استان ممنوع است.

 حمید محمدی زاده  به ایلنا از یاسوج گفت: براساس تصمیم ستاد کرونا، عوامل اجرایی مدارس باید حضور فیزیکی در مدارس داشته و حضور معلمان جز زمانی که دانش آموز در کلاس درس باشد الزامی نیست.

وی با بیان اینکه حضور الزامی معلمان در کلاس های درس برای روستاهای با جمعیت دانش آموزی بسیار پایین است، اظهارداشت: فقط عوامل اجرایی باید در مدارس حضور داشته باشند و وقتی دانش آموز یا دانش آموزانی به مدرسه مراجعه نمی‌کنند نیازی به حضور معلمان نیز در مدارس نیست.

رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد با تایید فوت 2 نفر از معلمان این استان به دلیل ابتلای آنان به ویروس کرونا، خاطرنشان کرد: تاکنون گزارشی مبنی بر ابتلای دانش آموزان به این ویروس به ما داده نشده است.

محمدی زاده گفت: تعدادی از معلمان استان متاسفانه گرفتار این ویروس شده که برخی از آنان بهبود یافته و برخی دیگر هم اکنون به این ویروس مبتلا هستند و خود ما نیز از اینکه برخی از همکاران‌مان به این مصیبت گرفتار شده اند بسیار ناراحت هستیم.

وی در پاسخ به این پرسش که پیامکی برای معلمان استان ارسال شده که فردا دوازدهم آبان ماه باید در مدارس حضور الزامی داشته باشند، آیا باید حضور داشته باشند؟ هم تاکیدکرد اگر دانش آموزان به مدرسه مراجعه نکنند نیازی به حضور آنان در مدارس نیست و البته عوامل اجرایی براساس تصمیم ستاد کرونا باید حضور الزامی داشته باشند.

رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد، تعداد دانش آموزان این استان را 167 هزار دانش آموز ذکر و گفت: تعداد معلمان استان 12 هزار نفر است.

محمدی زاده، تعداد مدارس این استان را هم سه هزار و 42 مدرسه برشمرد و اظهارداشت: شهرستان بویراحمد با 60 هزار دانش آموز و چهار هزار فرهنگی بیشترین جمعیت تعلیم و تربیت را به خود اختصاص داده است.

وی گفت: 58 درصد دانش آموزان استان را دانش آموزان شهرها و مابقی را دانش آموزان روستاها تشکیل می دهند.

رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد از معلمان استان خواست در فضای مجازی اقدام به تولید محتوای درسی کرده و از تدریس در این فضا غافل نشوند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز