خبرگزاری کار ایران

استاندار کرمان مطرح کرد:

ابتکار و نوآوری در صنعت‌فرش تقاضای بازارهای‌جهانی را افزایش می‌دهد

asdasd
کد خبر : ۳۷۹۲۲۷

استاندار کرمان گفت: صنعت فرش استان کرمان با توجه به ظرفیت و پتانسیل بالا و سودآوری زیاد و ایجاد اشتغال پایدار تمام شاخص های اقتصاد مقاومتی را دارد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی استانداری کرمان،علیرضا رزم حسینی استاندار کرمان پیش از ظهر پنجشنبه در پانزدهمین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی با اشاره به کارهای انجام شده در حوزه اقتصاد مقاومتی در بحث پایلوت شدن استان کرمان گفت: همه وزارتخانه های مربوطه و دستگاه های ملی، برش استانی مربوط به این مسئله را داده و در استان کرمان هم دبیرخانه اقتصاد مقاومتی به صورت فعال آماده ارائه هرگونه آمار و اطلاعات مربوطه به پژوهشگران و اساتید دانشگاه و سرمایه گذاران است.

وی گفت: ابتکار عمل استان برای ایجاد هشت منطقه اقتصادی و ذیل آن شناسایی و فعالیت این زون‌های اقتصادی است.

استاندار کرمان در خصوص صنعت فرش با توجه به اینکه یک صنعت سودآور با اشتغال زایی پایدار است، گفت: از ابتدای این دولت در استان کرمان تمام سعی بر احیای فرش کرمان و ورود آن به بخش صادرات به عنوان یک صادرات پر سود، بوده است و اقدامات عملی خوبی در این حوزه در بخش خصوصی انجام شده از جمله قرارداد  50هزار متر مربعی با سازمان عتبات عالیات که در نوع خود بی‌نظیر است.

رزم حسینی، سیاست دولت را در این دوره کاهش تصدی گری و دخالت در بخش خصوصی دانست و افزود: دولت به عنوان خدمتگزار مردم مسیر حرکت بخش خصوصی را هموار و از بخش خصوصی حمایت می کند.

وی با اشاره به رقابت های ایجاد شده در بازار های جهانی از همه دست اندرکاران صنعت فرش خواست با ابتکار و نوآوری در طراحی، بافت و تولیدات جانبی فرش،  بتوانند ضمن احیای این صنعت بومی، نام فرش کرمان را به عنوان یکی از اصیل ترین و قدیمی ترین فرش های دستباف ایرانی در دنیا مطرح کنند.

استاندار کرمان در پایان این جلسه با اشاره به سند خوداشتغالی استان که نه ماه از اجرای آن می گذرد، افزود: 150میلیارد تومان از مبلغ کلی این سند پرداخت و حدود 13 هزار و 487 نفر هم وام خود اشتغالی دریافت کرده اند و در مجموع 74% اهداف این سند طی این نه ماه عملیاتی شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز