خبرگزاری کار ایران

استاندار آذربایجان شرقی خبر داد:

مهر تایید رهبر انقلاب بر انتخاب آذربایجان‌شرقی به‌عنوان الگوی اقتصاد مقاومتی

asdasd
کد خبر : ۳۷۵۵۷۸

استاندار آذربایجان شرقی گفت: عملکرد استان در بحث اقتصاد مقاومتی مستقیما توسط رهبر معظم انقلاب رصد می‌شود و مدیران دولتی و بخش خصوصی استان وظیفه سنگینی در این زمینه دارند.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، دکتر اسماعیل جبارزاده در بیست و یکمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان، با اشاره به گزارش وزیر کشور به رهبری در خصوص انتخاب آذربایجان شرقی و دو استان دیگر به عنوان الگوی اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در سال جاری، افزود: رهبر انقلاب این انتخاب را اقدام ارزشمندی دانسته‌اند که این موضوع وظیفه همه مسئولان استان را سنگین‌تر می‌کند و همه باید بدانیم که عملکرد استان علاوه بر دولت مستقیما توسط رهبری نیز رصد می‌شود.

وی تصریح کرد: باید با انگیزه مضاعف تلاش کنیم تا بتوانیم در پایان سال کارنامه موفق و درخشانی را به مردم و رهبری ارایه کنیم.

جبارزاده همچنین جلسات شورای گفت‌وگو را یکی از جلسات مهم تصمیم‌گیری در مورد مسایل و مشکلات بخش صنعت و تولید ذکر کرد و گفت: حضور مسئولان دولت و بخش خصوصی در این جلسات موجب هم‌افزایی و همکاری در جهت حل مشکلات شده و اکثر قریب به اتفاق تصمیمات این شورا اجرایی شده است.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه بر اهمیت صنایع غذایی استان در راستای برنامه‌های اقتصاد مقاومتی تاکید کرد و گفت: یکی از بخش‌هایی که انتظار ویژه‌ای از آن داریم بخش صنایع غذایی است و بخش عمده‌ای از اهداف اقتصاد مقاومتی در قالب سند تدبیر توسعه برعهده این صنایع است.

وی تاکید کرد: همچنین از صنایع غذایی انتظار داریم بخش عمده‌ای از صادرات استان را در سال جاری رقم بزند، به ویژه این که با گشایش‌های اقتصادی صورت گرفته شاهد رفع محدودیت‌ها در این زمینه هستیم.

جبارزاده افزود: در قبال انتظاراتی که از صنایع غذایی داریم، از دستگاه‌های اجرایی هم این انتظار هست که نسبت به حل مسایل و مشکلات این بخش توجه ویژه داشته باشند.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به بخشی از مشکلات صنایع غذایی استان، بر تکمیل ظرفیت خالی واحدهای آردسازی تاکید کرد و گفت: یکی از راهکارها در این زمینه، واردات موقت گندم است که البته با توجه به اختلاف قیمت گندم در داخل و خارج از کشور، باید نظارت کافی صورت گیرد تا گندم وارد شده در بازار آزاد خرید و فروش نشود.

وی، اهتمام ویژه سازمان جهاد کشاورزی برای توسعه صادرات محصولات کشاورزی را خواستار شد و گفت: توجه ویژه به بازار روسیه در این زمینه مورد تاکید است.

جبارزاده همچنین با بیان این که تامین و توزیع مواد اولیه واحدهای تولیدی یکی از طرح‌های سند تدبیر توسعه است، افزود: صنایع غذایی در این زمینه یکی از اولویت‌ها خواهد بود.

استاندار آذربایجان شرقی در بخش دیگری از این نشست، صنایع معدنی را یکی دیگر از بخش‌های مهم در تحقق اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و گفت: از بخش خصوصی فعال در بخش معدن انتظار داریم برای رونق این بخش و حل مسایل و مشکلات، راهکارهای عملیاتی و بایدها و نبایدها را احصا و به شورای گفت‌وگو اعلام کنند.

وی افزود: تلاش خواهیم کرد موانع و مشکلات را در حد اختیارات استانی حل کنیم و در صورتی که تصمیم‌گیری در این خصوص خارج از اختیارات استانی باشد در سطح ملی پیگیری خواهیم کرد.

جبارزاده با اشاره به شناسایی پهنه‌های معدنی استان به صورت ژئوفیزیک هوایی، این طرح را قدم بزرگی برای سرمایه‌گذاری در بخش معدن دانست و بر استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان و منطقه ویژه علم و فناوری بر پر کردن خلاءهای موجود در بحث فراوری مواد معدنی تاکید کرد.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین رعایت قانون در واگذاری معادن را سیاست قطعی و برگشت‌ناپذیر مدیریت استان اعلام کرد و گفت: متاسفانه واگذاری غیراصولی و غیرقانونی معادن در سال‌های گذشته باعث مشکلاتی در این بخش شده است، اما در دو سال اخیر هیچ معدنی در استان بدون اعلام رسمی و مزایده عمومی واگذار نشده است که این سیاست با قاطعیت ادامه خواهد داشت.

در این نشست مسایل و مشکلات صنایع غذایی استان و همچنین پیشنهادهای خانه معدن استان در خصوص تعرفه‌های اکتشاف معادن بررسی شد.

همچنین نحوه اجرای توافق‌نامه تخصیص یارانه سود تسهیلات به صادرکنندگان استانی و ملی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز