خبرگزاری کار ایران

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی کردستان مطرح کرد:

تولید ۱۱۸۵ تن عسل از ۱۸۵ هزار کلونی در سال گذشته

asdasd
کد خبر : ۵۴۷۰۸۰

مدیر دام و طیور سازمان جهاد کشاورزی کردستان با اشاره به اینکه سال گذشته ۱۱۸۵ تن عسل تولید شد، گفت: تعداد کلونی های زنبور عسل ۱۸۵ هزار کلونی بود که از این تعداد ۱۷۷ هزار آن مدرن و ۷۸۰۰ کلونی آن بومی بوده اند.

به گزارش ایلنا، فرزاد معاونی با اشاره به آغاز سرشماری کلونی‌های زنبور عسل در کردستان همزمان با سراسر کشور اظهار کرد: این سرشماری از ۲۲ تا ۲۷ مهرماه سالجاری به مدت ۵ روز توسط کارشناسان مروج پهنه انجام می شود.

وی افزود: در این سرشماری همه کندوهای زنبور عسل مورد آمارگیری قرار می گیرد و اطلاعاتی از قبیل تعداد کندوها، میزان تولید عسل، سایر فرآورده‌های زنبور عسل، سطح سواد و سایر پارامترهای مهم زنبورداران مورد رصد و ثبت می شود.

مدیر دام و طیور سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: به منظور توسعه بیمه کلونی های زنبور عسل نیز به طور همزمان با اجرای این سرشماری کندوهای زنبور عسل بیمه می شوند.

وی تاکید کرد: برابر آخرین سرشماری انجام شده در سال ۹۵، تعداد کلونی های زنبور عسل ۱۸۵ هزار کلونی بود که از این تعداد ۱۷۷ هزار آن مدرن و ۷۸۰۰ کلونی آن بومی بوده اند.

معاونی یادآورشد: براساس آمارگیری سال گذشته ۴۷۲۵ نفر در استان کردستان به زنبور داری اشتغال داشته اند که از این تعداد ۱۰۰۰ نفر به صورت حرفه ایی به این شغل اشتغال دارند.

به گفته مدیر دام و طیور سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان، سال گذشته از ۱۸۵ هزار کلونی ۱۱۸۵ تن عسل تولید شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز