خبرگزاری کار ایران

کارگروه تخصصی عسل و زنبورداری جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی تشکیل شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۶۵۸

نبود نظارت وکنترل کیفی مناسب عسل تولیدی در بازار، از مشکلات اصلی مدیران تصمیم گیر این بخش در سال‌های اخیر بوده که با تشکیل کارگروه تخصصی عسل در استان، بخش عمده‌ای از این مشکلات در میان مدت برطرف می‌شود.

ایلنا: رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی از تشکیل کارگروه تخصصی عسل و زنبورداری در این سازمان خبر داد.
به گزارش خبرنگار ایلنا مسعود محمدیان، در نشست شورای مدیران سازمان جهادکشاورزی کفت: جهت آسیب‌شناسی وضعیت موجود صنعت زنبورداری استان در راستای برطرف کردن مشکلات تهیه وعرضه عسل، تشکیل کار گروه تخصصی عسل و زنبورداری در معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان، گامی مثبت در توسعه این صنعت مولد به شمار می‌آید.
وی افزود: نبود نظارت وکنترل کیفی مناسب عسل تولیدی در بازار، از مشکلات اصلی مدیران تصمیم گیر این بخش درسال‌های اخیر بوده که با تشکیل کارگروه تخصصی عسل در استان، بخش عمده‌ای از این مشکلات درمیان مدت برطرف می‌شود.
محمدیان با اشاره به اینکه توسعه هر صنعت نیاز به آموزش و تربیت نیروهای خلاق و زبده دارد، گفت: باید آخرین یافته‌های علمی، تحقیقاتی وپژوهشی درحوزه عسل و زنبورداری، جهت افزایش کیفی وکمی محصول تولیدی توسط بهره برداران این صنعت مولد به کار گرفته شود، مدیریت ترویج سازمان جهت انتقال آخرین دانش تولید به فعالان این عرصه، آموزش‌های لازم را درقالب دوره‌های ترویجی ارائه خواهد کرد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان، موانع صادرات عسل استان به کشورهای اروپایی و همجوار را بسته‌بندی غیر اصولی و وجود تعدادی افراد سودجو در تولید، عمل‌آوری وتزریق عسل تقلبی به بازار ذکر کرد و افزود: کارگروه تخصصی موظف است با برنامه‌ریزی صحیح وافزایش نظارت‌های دقیق، از ورود هرگونه عسل تقلبی به بازار ممانعت و در یک برنامه آنالیزی، عسل طبیعی از عسل ناخالص با تعیین درصد خلوص و میزان ساکاروز آن مشخص شود.
محمدیان، با تاکید به اینکه تولید و بسته‌بندی شکیل، استاندارد و اصولی عسل استحصالی میزان صادرات آن را افزایش خواهد داد، اضافه نمود: مراکز تولید و بسته‌بندی عسل می‌توانند درعرضه عسل استاندارد با بسته‌بندی مناسب در همکاری‌ مشترک با تشکل‌های صنفی، از سوء استفاده افراد متخلف جلوگیری نمایند.
گفتنی است سالانه بیش از۱۱ هزارتن عسل مرغوب در آذربایجان شرقی تولید به بازارهای داخلی وخارجی عرضه می‌شود. این صنعت برای ۱۰ هزارنفر اشتغال مستقیم و۳۵ هزارنفر اشتغال غیر مستقیم را ایجاد کرده است.
شهرستان‌های مراغه، خداآفرین، سراب وتبریز از مراکز تولید این محصول در سطح استان بشمار می‌آیند. براساس سرشماری سال۹۱،۶۸۲ هزار و۵۶۰ کلنی مدرن و۱۷۶ هزار و۸۰۷ کلنی بومی، تعداد کندوهای عسل این استان را تشکیل می‌دهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز