خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان خبر داد:

امدادرسانی به بیش از ۷ هزار نفر از مسافرین در برف و کولاک اخیر کردستان

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۶۱۳

در طرح زمستانه امسال ۵۱ تیم، ۱۵ دستگاه آمبولانس و ۵۰۰ نفر امدادگر آموزش دیده در سطح جاده‌های استان فعالیت می‌کنند.

ایلنا: مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان از امدادرسانی به ۷هزارو ۷۲۶ نفر از مسافرین در برف و کولاک اخیر کردستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در سنندج، حسن خدابنده‌لو امروز دوشنبه در جمع خبرنگاران استان در سنندج اظهار داشت: به دلیل بارندگی‌های اخیرو کولاک ایجاد شده در سطح استان، تیم‌های امداد هلال احمر طی روزهای ۱۴ تا ۲۴ آذرماه جاری توانستند به بیش از ۵ هزار و ۸۸۶ نفر از مسافرین، خدمات امدادی ارائه نمایند.

وی تصریح کرد: همچنین در پایگاه‌های هلال احمر جاده‌ای استان نیز، به یک‌هزار و ۸۴۰ مسافر در راه مانده شهرستان‌های مختلف کردستان، اسکان داده شد.

وی در ادامه سخنانش از امدادرسانی به ۱۴ هزار و ۴۵۰ نفر در جاده‌های استان طی سال‌جاری خبر داد و افزود: بیش از ۹ هزار و ۵۰۰ نفر نیز اسکان داده شده‌اند.

خدابنده لو با بیان اینکه از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۳۰۹ مورد حادثه در استان ثبت شده است، گفت: کل حادثه‌دیدگان استان تا قبل از ۱۴ آذر ماه امسال ۱۴ هزار و ۴۵۰ نفر شامل گرفتارشدگان در آتش‌سوزی، برف و کولاک، تصادفات و غیره بوده است که از این تعداد ۱۴۶ نفر به صورت سرپایی خدمات‌رسانی شده و ۹ هزار و ۵۰۰ نفر نیز اسکان داده شده‌اند.

وی در ادامه به فعالیت ۲۱ پایگاه ثابت و سیار امداد و نجات هلال احمر در سطح استان اشاره کرد و یادآور شد: در طرح زمستانه امسال ۵۱ تیم، ۱۵ دستگاه آمبولانس و ۵۰۰ نفر امدادگر آموزش دیده در سطح جاده‌های استان فعالیت می‌کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان همچنین از راه اندازی ۲۱۷ خانه داوطلب روستایی در کردستان خبر داد و گفت: این خانه‌های داوطلب به منظور عضوگیری و ارائه آموزش‌های لازم امدادگری به روستائیان راه‌اندازی می‌شود.

وی در پایان سخنانش از فعال بودن تلفن ۱۱۲ به جای ۱۴۷ فوریت‌های اضطراری در سراسر استان خبر داد و یادآور شد: با بهره‌گیری از این شماره که نیازی به سیم‌کارت و حتی شبکه همراه ندارد، می‌توان با مرکز فوریت‌های اضطراری تماس گرفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز