خبرگزاری کار ایران

رئیس جمعیت هلال‌احمر اعلام کرد:

موازی‌کاری‌ اورژانس و امداد و نجات هلال احمر حذف می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۴۳۹۰۲

احمد موسوی دبیرکل جمعیت هلال احمر استعفا نداده و همچنان در سمت خود مشغول خدمت است.

رئیس جمعیت هلال احمر درباره فعالیت‌های موازی اورژانس و امداد جاده‌ای هلال احمر گفت: هفته آینده جلسه‌ای با مقامات وزارت بهداشت خواهیم داشت تا این موازی‌کاری‌ها حذف شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سیدامیر محسن ضیایی رئیس جمعیت هلال احمر در جمع خبرنگاران درباره مهمترین برنامه‌های هلال‌احمر گفت: این جمعیت نهادی مردمی با ماموریت‌های حاکمیتی است. یعنی از یک سو با کمک مردم داوطلبانه کار می‌کند و از سوی دیگر ماموریت‌های منحصر به فرد دارد.

وی افزود: امداد و نجات از موضوعات مهم این جمعیت است. چرا که ما در منطقه‌ای قرار گرفته‌ایم که حوادثو بلایای زیادی در آن رخ می دهد. به همین دلیل یکی از اهداف مهم ما این است که جمعیت هلال‌احمر در بالاترین سطح آمادگی باشد.

ضیایی با اشاره به اینکه موضوع بعدی و دارای اهمیت در جمعیت هلال احمر موضوع جوانان است، افزود: جوانان هلال‌احمر برای ارائه خدمات داوطلبانه باید آماده باشند و با توجه به اینکه بیش از یک میلیون نفر جمعیت جوان در جمعیت هلال احمر حضور دارند، برای استفاده از ظرفیت این افراد باید ساماندهی مناسبی صورت بگیرد. همچنین بخش داوطلبان هلال احمر از ظرفیت بالایی برخوردار است. از این رو جمعیت هلال احمر این توان را دارد که همه سلیقه‌ها را فارغ از مسائل سیاسی و حزبی، رنگ و جنس و سن در اختیار داشته باشد.

وی همچنین درباره تعداد بالگردهایی که در اختیار جمعیت هلال احمر است، گفت: تلاش جمعیت بر این است که در فاز اول هر استان یک بالگرد در اختیار داشته باشد. در سال ۹۳ اعتبار مناسبی نیز به این موضوع اختصاص داده شده است که قرار دادهای آن نیز تنظیم شده است.

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: البته تهیه بالگرد کار راحتی نیست، اما با توجه به اینکه جمعیت هلال‌احمر به عنوان یک سازمان امدادی در دنیا شناخته می‌شود، تهیه بالگرد راحت‌تر است. امیدواریم که با توجه به اعتبار ۶ بالگرد تهیه کنیم.

در پاسخ به سؤالی در مورد فعالیت‌های موازی اورژانس و امداد جاده‌ای هلال‌احمر گفت: هفته آینده جلسه‌ای با مقامات وزارت بهداشت خواهیم داشت، تا این موازی‌کاری‌ها حذف شود.

وی ادامه داد: در این جلسه بحثادغام اورژانس و امداد و نجات هلال احمر مطرح نیست و تنها برای هم‌افزایی بیشتر، دور هم جمع می‌شویم.

ضیایی در مورد فعالیت احمد موسوی به عنوان دبیرکل و اینکه شنیده شده است که او از سمتش استعفا داده است، گفت: دبیرکل استعفا نداده و همچنان در سمت خود مشغول خدمت است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز