خبرگزاری کار ایران

معاون امداد و نجات استان تهران:

۳ کوهنورد مفقود در ارتفاعات تهران هنوز پیدا نشده‌اند

asdasd
کد خبر : ۲۴۶۱۳۹

هنوز سه نفر از کوهنوردانی که در طول ۱۰ ماه گذشته در ارتفاعات تهران مفقود شده‌اند پیدا نشده و ما همچنان به دنبال آن‌ها هستیم.

معاون امداد و نجات استان تهران با اشاره به اینکه ارتفاعات استان تهران پرحادثه‌ترین ارتفاعات کشور محسوب می‌شود، گفت: از ابتدای امسال تاکنون سه نفر از کوهنوردانی که در این ارتفاعات مفقود شده‌اند، هنوز پیدا نشده‌اند.

به گزارش ایلنا، شاهین فتحی در حاشیه نشست خبری ستاد بزرگداشت ایام ا… دهه فجر هلال احمر با ارائه آمار امدادرسانی‌ها از ابتدای سال گفت: کوهستان‌های تهران پرحادثه‌ترین ارتفاعات کشور محسوب می‌شوند. تلفات جانی و تعداد مصدومان در این ارتفاعات زیاد است به طوری که هنوز سه نفر از کوهنوردانی که در طول ۱۰ ماه گذشته در ارتفاعات تهران مفقود شده‌اند پیدا نشده و ما همچنان به دنبال آن‌ها هستیم.

معاون امداد و نجات هلال احمر استان تهران از انجام ۲۰۰ عملیات کوهستان و امدادرسانی در ۱۴۸ حادثه کوهستانی از ابتدای امسال خبر تا امروز خبر داد و گفت: تا امروز ۱۵۳۹ حادثه در تهران رخ داده که امداد و نجات در آن‌ها امدادرسانی کرده است.

وی با اشاره به اینکه ۹۴۲ مورد از این حوادثمربوط به جاده‌ها و ۱۴۸ مورد نیز مربوط به امدادرسانی در ارتفاعات تهران می‌شود، افزود: در شش ماه نخست امسال بیش از شش میلیون تماس با شماره ۱۱۲ استان تهران گرفته شده است. البته روزانه چندین هزار تماس با ۱۱۲ گرفته می‌شود که تنها دو درصد آن‌ها به عملیات منجر می‌شود.

به گفته وی، حوادثجاده‌ای تهران رو به کاهش است و سال گذشته بیشترین درصد کاهش را نسبت به سایر جاده‌های کشور داشته است.

معاون امداد و نجات هلال احمر استان تهران با اشاره به مصدومیت سه نفر از امدادگران از ابتدای سال تاکنون در جریان امدادرسانی به حادثه‌دیدگان گفت: این افراد تحت پوشش بیمه هستند و حمایت‌های جمعیت هلال احمر نیز از آن‌ها انجام می‌شود و خوشبختانه مصدومیت آن‌ها جزئی بوده که در آخرین مورد نیز همین روز گذشته و در جریان جست‌وجو برای یافتن کوهنورد ۲۷ ساله در ارتفاعات تهران، یکی از امدادگران ما دچار حادثه شد.

وی محدوده عملیات کوهستانی سازمان امداد و نجات را در تهران از دربند تا گردنه قوچک عنوان کرد و گفت: دره توچال و پیازچال از جمله خطرناک‌ترین و پرحادثه‌ترین ارتفاعات تهران محسوب می‌شوند که موجب شده ۳۷ مورد پرواز بالگرد برای امدادرسانی در ارتفاع تهران انجام و ۴۱ مصدوم به مراکز درمانی منتقل شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز