خبرگزاری کار ایران

عباسی:

برای حقوق کارکنان دولت ردیف‌های صددرصدی تخصیص یافته/ مجلس و دولت برای جلوگیری از عرضه آزاد کالاهای اساسی، برنامه دارند

asdasd
کد خبر : ۸۵۸۵۶۵

سخنگوی هیات رئیسه مجلس با بیان اینکه بودجه کنار گذاشته شده برای تامین کالاهای اساسی در سال آینده مکفی است، گفت: مجلس و دولت برای جلوگیری از عرضه آزاد کالاهای اساسی، برنامه دارند.

به گزارش ایلنا، اسدالله عباسی به برنامه‌های دولت و مجلس در لایحه بودجه سال 99 برای عرضه کالاهای اساسی با ارز 4200 تومانی و جلوگیری از عرضه آن‌ها با نرخ آزاد اشاره کرد و گفت: یکی از راهبردها و سیاست‌های مهم مجلس و دولت جلوگیری از "دو نرخی شدن" قیمت‌های کالاهای اساسی است که در راستای تحقق این مهم باید دستگاه‌های نظارتی قوی‌تر شوند.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌و‌گوی خود با خانه ملت، ادامه داد: همچنین برخلاف سال‌های گذشته که مسائل "عمرانی و تملک دارایی" اولویت نخست لایحه بودجه بود اکنون اولویت لایحه بودجه سال آینده "تامین کالاهای اساسی" است.  

وی افزود: کمیسیون تلفیق لایحه بودجه و دولت برای حقوق کارکنان دولت، مستمری‌بگیران کمیته امداد امام خمینی(ره)، پرداخت یارانه‌ها و تامین کالاهای اساسی اعتبار، ردیف‌های پایدار و صددرصد تخصیص یافته در نظر گرفته‌اند که قابل تحقق است همچنین برای مدیریت قیمت کالاها باید سازمان تعزیرات و دیگر دستگاه‌های نظارتی تقویت شوند.  

سخنگوی هیات رئیسه مجلس بر اهمیت و نقش دستگاه‌های نظارتی موجود اعم از سازمان بازرسی، دیوان محاسبات، وزارت اطلاعات و سایر نهادهای مربوط به حوزه نظارت در جلوگیری از عرضه کالاها به نرخ ارز آزاد تاکید کرد و گفت: نیازی به ایجاد یک نهاد نظارتی جدید وجود نداشته و صرفا با تقویت دستگاه‌های موجود در این حوزه به لحاظ قانونی و بودجه‌ای می‌توان به مبازه با فساد پرداخت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز