خبرگزاری کار ایران

توضیحات پتروشیمی مارون در مورد مطلبات بازماندگان شهرام محمدی

asdasd
کد خبر : ۳۸۷۳۰۰

در پی انتشار خبر طومار مردمی در حمایت از احقاق حقوق قانونی بازماندگان «شهرام محمدی» کارگر فوت شده پتروشیمی مارون، روابط عمومی این مجتمع توضیحاتی را منتشر کرد.

به گزارش ایلنا در پی انتشار خبر مربوط تهیه طومار توسط مردم ایذه برای احقاق حقوق قانونی خانواده  «شهرام محمدی» کارگری که در جریان حادثه آتش سوزی سال گذشته مجتمع پتروشیمی مارون جان‌ خود را از دست داد؛، روابط عمومی پتروشیمی مارون توضیحاتی را منتشر کرد که متن کامل آن به شرح ذیل است: 

با احترام نظر به انتشار خبری که در تاریخ 95/04/12تحت عنوان «حمایت مردم ایذه از احقاق حقوق خانواده شهرام محمدی» از آن رسانه منتشر شد و بعد نیز توسط سایت‌ها و خبرگزاری‌های دیگر مورد استناد قرار گرفت، خواهشمند است دستور فرمائید طبق قانون نسبت به انتشار این جوابیه اقدام گردد. بدیهی است در صورت ارائه توضیح یا پاسخ، مجدداً حق پیگیری برای این شرکت محفوظ خواهد بود.

 

1) مدیران و مسئولان شرکت پتروشیمی مارون در این حادثه همکار ارجمدی را از دست داده و لذا خود را عزادار و داغ‌دیده می‌دانستند و می‌دانند و از نظر اخلاقی، شرعی و قانونی خود را موظف به ارائه خدمات به خانواده مرحوم شهرام محمدی می‌دانند و در این زمینه کوتاهی نکرده و نخواهند کرد.

 

2) طبق قانون، از زمان درگذشت هر کدام از کارکنان، ارتباط حقوقی بازماندگان با محل کار قطع و با قراری مستمری، ارتباط حقوقی مستمری‌بگیران وی با سازمان‌های بیمه‌گر آغاز می‌شود و لذا (قطع حقوق و بیمه خانواده کارگر جان باخته حادثه پتروشیمی مارون) صحیح نمی‌باشد.

3) ضمن یادآوری این نکته که مدیران پتروشیمی مارون از لحظه وقوع حادثه،‌با رزرو آمبولانس هوائی، رزرو تخت در بهترین بیمارستان‌ها و استقرار همکار واحد روابط کار در تهران و ... حمایت خود را از مرحوم شهرام محمدی و خانواده ایشان آغاز و تلاش کرد که بهترین خدمات درمانی به مصدوم ارائه گردد. متاسفانه تقدیر الهی به گونه‌ای رقم خورد که همه باخبریم.

شایسته گفتن است هزینه آمبولانس هوائی و بیمارستان مبلغ 1703948210 ریال بوده که تماماً توسط پتروشیمی مارون پرداخت شد.

4) تا لحظه تنظیم این جوابیه، پتروشیمی مارون تحت عناوین مختلف (مساعدت معیشت، کمک هزینه مراسم، تسویه تسهیلات بانکی و ...) مبلغ 1154580443 ریال مستقیماً تحویل خانواده مرحوم محمدی داده است و یا غیرمستقیم هزینه کرده است.

5) از لحظه وقوع حادثه تا اردیبهشت ماه 95، همزمان با پیگیری برقراری مستمری از سازمان بیمه‌گر، پتروشیمی مارون ماهیانه به عنوان کمک هزینه معیشت به حساب همسر مرحوم محمدی واریز کرده و در فروردین ماه نیز مبلغی به عنوان عیدی پرداخت نموده است.

6) یکی از برادران مرحوم شهرام محمدی در تاریخ 94/08/06 به دستور مدیریت پتروشیمی مارون، استخدام و در یکی از واحدهای ستاد مشغول به کار شده است.

7) از تیرماه 1395، (همزمان با برقراری مستمری ورثه مرحوم محمدی) ، مبلغی نیز معادل مستمری مذکور توسط پتروشیمی مارون به حساب فرزند ارشد واریز می‌شود که این پرداخت تا 18 سالگی ایشان ادامه خواهد داشت. لازم به یادآوری است این مبلغ جدا از مستمری بیمه خانواده بوده و از نظر ریالی، معادل مبلغ حقوق مستمری می‌باشد.

8) طبق نتایج حاصل از پیگیری همکاران این شرکت، دیه شرعی و قانونی توسط شرکت بیمه‌گر پرداخت شده است.

با عنایت به توضیح فوق،‌ انتظار می‌رود خبرگزاری‌ها با تمکین به قانون و تلاش برای اطلاع رسانی صحیح، زمینه آ‌رامش روانی شهروندان را فراهم کنند و از انعکاس اخبار غیرموثق خودداری فرمایند.

در پایان مجددا یادآوری می‌کند که، مدیران پتروشیمی مارون در حدود وظایف و اختیارات قانونی خود (و در مواردی فراتر از آن) تلاش برای حمایت از همکاران حادثه دیده و بازماندگان آنان را در دستور کار داشته و همواره از رسانه‌ای کردن اقدامات انجام گرفته روی گردان بوده است. لذا درج این پاسخ صرفاً برای روشن شدن اذهان عمومی و پیشگیری از ایجاد ناامنی روانی بین همکاران و خانواده‌های آنان منتشر می‌شود. خداوند عاقبت همه را ختم به خیر کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز