خبرگزاری کار ایران

کارگران فولاد و چدن درود؛

نگرانی کارگران فولاد درود از احتمال آمدن مدیر تسویه به محل کارشان

asdasd
کد خبر : ۳۲۰۴۷۷

کارگران کارخانه فولاد و چدن درود می‌گویند در روزهای گذشته مدیریت این واحد صنعتی تغییر کرده است و آنها نگرانند که مبادا مدیریت جدید با هدف تسویه حساب و انحلال این واحد صنعتی انتخاب شده باشد.

یکی از کارگران کارخانه فولاد و چدن با اعلام این خبر به ایلنا گفت: با تغییر مدیریت کارخانه فولاد چدن درود و پرداخت نشدن مطالبات مزدی کارگران حدود ۱۰۰ نفر از کارگران این کارخانه از روز شنبه ۱۶ آبان تجمع اعتراضی خود را از سر گرفته‌اند.

وی در تشریح جزئیات مطالبات مزدی و بیمه‌ای خود و همکارانش گفت: در حال حاضر بابت دستمزد خرداد، تیرماه، مرداد، شهریورو مهر ماه طلبکار هستیم و به غیر از پنج ماه و نیم مزایای مزدی پرداخت نشده، حق بیمه ما نیز بیشتر از ۷ ماه است که پرداخت نشده.

این کارگر فولاد چدن یادآوری شد: مدیریت قبلی روز چهارم آبن ماه در جمع کارگران معترض حاضر و از آنان خواسته بود تا به سر کارشان بازگردند و در عین حال برای مدت ۱۰ روز منتظر پرداخت شدن معوقات مزدی خود بمانند.

وی افزود: این وعده نه‌تنها عملیاتی نشد بلکه کارگران در ادامه مطلع شدند که مدیریت کارخانه تغییر کرده است و چون سوابق مدیریت جدید بیشتر به امور کارگاه‌های منحل شده مربوط می‌شود اکنون نگرانند که مبادا فولاد و چدن درود نیز در آستانه انحلال قرار گرفته باشد.

کارگر کارخانه چدن با بیان اینکه کارگران آنها به گفته مدیریت قبلی اعتماد کردند و بر سرکار خود بازگشتند، گفت: با اتمام مهلت تعیین شده روز پنجشنبه خاتمه یافت و  کارگران تصور می‌کردند که قرار است مطالباتشان در ابتدای هفته به حسابشان واریز شود.

وی افزود: کارگران در روز شنبه مطابق معمول به کارخانه فولادوچدن درود آمدند اما بجای تسویه مطالبات مزدی کارگران، خبر تغییر مدیریت را شنیدند، کارگران که با پایان مهلتی که به کارفرما داده بودند فهمیدند این مهلت را مدیریت کارخانه برای رسیدگی به کارهای تسویه حساب خودش از کارگران خواسته نه پرداخت معوقات مزدی کارگران.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز