خبرگزاری کار ایران

جوابیه شرکت روغن نباتی جهان درباره اجتماع صنفی کارگران

asdasd
کد خبر : ۲۷۰۳۷۹

در پی انتشار خبری با عنوان «تجمع کارگران روغن نباتی جهان در مقابل استانداری زنجان» مدیریت این کارخانه با ارسال جوابیه‌ای، توضیحاتی درباره این تجمع صنفی ارائه داد که ایلنا طبق قانون مطبوعات موظف به انتشار این متن است، با ذکر توضیحی مختصر درباره وجود سوءتفاهمی در اولین بند این جوابیه، آنجا که استفاده از تصویر کلیشه اجتماعات صنفی که به اشتباه عکس خبری تصور شده است.

در پی انتشار خبری با عنوان «تجمع کارگران روغن نباتی جهان در مقابل استانداری زنجان» مدیریت این کارخانه با ارسال جوابیه‌ای، توضیحاتی درباره این تجمع صنفی ارائه داد که ایلنا طبق قانون مطبوعات موظف به انتشار این متن است، با ذکر توضیحی مختصر درباره وجود سوءتفاهمی در اولین بند این جوابیه، آنجا که استفاده از تصویر کلیشه اجتماعات صنفی که به اشتباه عکس خبری تصور شده است.  

متن کامل این جوابیه در ادامه می‌آید:

احتراما، وفق کد خبر 264962 مورخ 18/1/1394  ساعت 17:10:48 که بر روی خروجی آن خبرگزاری درج گردیده و متاسفانه سایر نهادهای خبری نیز اقدام به انتشار آن کرده‌اند عطف به ماده 23 قانون مطبوعات جوابیه لازم صادر می‌گردد و شایسته است تا نسبت به انتشار بر اساس سیاق قانونی اقدام فرمایید:

1-عکس درج شده در کنار خبر، مربوط به این رویداد نبوده و حاضرین هیچ گونه پلاکارد یا تابلویی نداشتند کمااینکه مجموعه شرکت روغن نباتی جهان یک شرکت خصوصی سهام عام است که عزل و نصب در آن از طریق هیات مدیره صورت می‌پذیرد و امکان دخالت در اختیارات مدیریتی برای هیچ شخصی وجود ندارد.

2-عملکرد مدیریت این شرکت در کلیه چهارچوب‌های قانونی بوده و هر گونه اقدامات غیرقانونی و شایعه پراکنی را مطرود می‌داند و چنانچه از جانب هر شخصی اقداماتی که باعث ممانعت از اعمال حق ( اخلال در امر تولید و ترک کار و یا تشویق سایرین به ترک کار) توهین، افترا و ... گردد صورت پذیرد یقینا پیگیری حقوقی و کیفری خواهد کرد.

3-کلیه حقوق قانونی  کارگران شاغل در این مجموعه تا 29/12/1393 اعم از حقوق، عیدی، اضافه کاری، بن کارگری پرداخت شده و هیچ یک از ایشان مطالباتی در این خصوص از شرکت ندارند کما اینکه سهامدار عمده شرکت در هفته پایانی سال گذشته هدایایی غیر نقدی به ارزش حدودا دو میلیون ریال را به کلیه کارگران مجموعه تحت راهبری، تقدیم کرده و با این اوصاف دلیلی برای عدم پرداخت مطالبات مالی قانونی ندارند.

4-مدیریت شرکت از ابتدای شروع فعالیت سعی در اصلاح روند معیوب گذشته و عمل به مر قانونی کار اعم از مواد 51 لغایت 61 آن، داشته و علیرغم متن خبر اعلامی اقدامات اشخاص معترض در تباین با قانون و موجبات تشویق و توقف فعالیت تولیدی شرکت گردیده است.

5-هر شخص شاغل در پخش کارگری، بر اساس قانون کار موظف است روزانه 8 ساعت در این کارگاه حاضر و وظایف شغلی محول از جانب کارفرما را به نحو احسن انجام دهد و چنانچه نوبت کاری در مدت قرارداد به صورت چرخشی باشد کارفرما موظف به عمل ماده 56 قانون کار است که در مورد شرکت جهان چنین موضوعی صادق نیست.

6-هر گونه تغییر در میزان تولید و ... با توجه به وضعیت صنعت و شرایط اقتصادی و تامین مواد اولیه، توسط انجمن روغن می‌باشد و تعطیلی این واحد صنفی توسط شخص معترضین و افرادی که از اصلاح سیستم دچار نقصان و ضرر می‌گردند و موجبات دست کشیدن کارگران از کار و اشتغال را فراهم آورده‌اند صورت پذیرفته است.

7-در دوره سهامداری سابق شرکت روغن نباتی جهان مشمول ماده 141 قانون تجارت بوده و هیچ گونه سهمی در بازار با برند جهان نداشته و صرفا اقدام به تولید کارمزدی کرده است در حالی که در دوره مدیریت جدید در طول سال 1393 حجم تولید به 350 تن در روز رسیده است.

8-در یک سال و نیم گذشته که مدیریت شرکت به هیات مدیره جدید منتقل شده است هیچ یک از دستگاه‌های اجرایی و اداری هیچ نوع مساعدتی نکرده ضمن اینکه طلبکاران بخش‌های دولتی نیز هجمه‌ای سنگین را برای وصول مطالبات سنواتی خود وارد کرده‌اند تا جایی که بانک رفاه کارگران در 28 اسفند ماه سال 93 اقدام به مزایده کلیه ماشین آلات این شرکت نموده در حالی که مصوبات تقسیط مجدد و پرداخت هشتاد میلیارد ریال صورت پذیرفته است.

مدیریت شرکت روغن نباتی جهان (سهامی عام) نهایت مساعی خود را برای حفظ فرصت‌های شغلی موجود و ایجاد اشتغال مولد و پایدار مصروف داشته و صرفه و صلاح صنعت و تولید را بر مسایر منافع ارجح می‌داند کما اینکه تاکنون نیز از منابعی غیر از محل نقدیندگی داخلی اقدام به تامین مواد اولیه و پرداخت دیون و مطالبات کرده است.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز