خبرگزاری کار ایران

تجمع کارگران قند کامیاب در اعتراض به بیکاری و تعویق مطالبات

asdasd
کد خبر : ۲۵۹۸۳۶

نزدیک به ۱۰۰ کارگر قند کامیاب در اعتراض به تعویق حقوق و نامشخص بودن وضعیت شغلی‌شان صبح امروز (۲۱ اسفند) مقابل درب ورودی این کارخانه تجمع کردند.

منابع کارگری ایلنا در کارخانه قند کامیاب گزارش می‌دهند؛ تجمع کنندگان کارگرانی هستند که در طول یک سال اخیر سه ماه نامتوالی (بهمن و اسفند سال ۹۲ و بهمن سال ۹۳) حقوق نگرفته‌اند و همچنین بدون دریافت حق عیدی در آستانه بیکاری کامل قرار دارند.

کارگران می‌گویند؛ شرکت سرمایه‌گذاری «مصباح» که پیش از این به عنوان شرکت بهره بردار کارخانه قند کامیاب با مالک کارخانه قرار داد داشت باید مطالبات معوقه کارگران را بپردازد.

بر اساس اظهارات کارگران؛ کارخانه قند کامیاب از حدود ۱۰ روز پیش تولید خود را به بهانه عملیات نوسازی و توسعه خط تولید در این واحد تولیدی متوقف کرده و با ۳۰ نفر تسویه حساب شده است. همچنین با سایر کارگران قرارداد موقت این کارخانه که تعدادشان حدود ۸۰ نفر است به زودی تسویه حساب می‌شود.

کارگران معترض تاکید کردند؛ کارفرما به کارگران اخراجی قول داده که در خرداد ۹۴، پس از راه اندازی دوباره کارخانه به کار باز گردند امااکنون آنان برای دریافت مقرری بیمه بیکاری به ادره کار معرفی شده‌اند.

کارگران می‌گویند؛ این ادعای کارفرما در حالی از سوی ماک کارخانه مطرح است که شنیده‌ها حاکی از آن است که بانک صادرات این واحدتولید کننده قند را در شهرستان خمینی شهر اصفهان برای وصول مطالبات ۲۳ میلیاردی خود به مزایده گذاشته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز