خبرگزاری کار ایران

یک فعال صنفی کارگری در تهران:

فعالیت کمیته‌های مزد کارگری متوقف نشود

asdasd
کد خبر : ۲۶۲۷۸۹

«واقعیت این است که درآمد بیشتر کارگران مبلغی نزدیک به حداقل‌ مزد است و بسیار طبیعی است که خانواده‌های کارگری نتوانند بر مبنای مزد ۸۰۰ هزار تومانی از عهده مخارج خود برآیند.»

نماینده کارگران شهرداری تهران معتقد است با توجه به اینکه ماجرای عقب افتادگی دستمزد کارگران برای سال ۹۴ دوباره تکرار شده است، تشکل‌های عالی کارگری باید به فعالیت کمیته مزد ادامه دهند.
 «رمضان قلی‌زاده» با اعلام این مطلب به خبرنگار ایلنا گفت: شاید نظر کارگران این باشد که بهتر بود اعضای کارگری شورای عالی کار از امضای مصوبه افزایش ۱۷ درصدی دستمزدهای سال ۹۴ خودداری می‌کردند اما در عین حال باید بپذیریم که افزایش برابر تمامی سطوح مزدی یکی از دستاوردهای امسال گروه کارگری شورای عالی کار بود.
وی ادامه داد: واقعیت این است که درآمد بیشتر کارگران مبلغی نزدیک به حداقل‌ مزد است و بسیار طبیعی است که خانواده‌های کارگری نتوانند بر مبنای مزد ۸۰۰ هزار تومانی از عهده مخارج خود برآیند.
این فعال صنفی کارگری با یادآوری اینکه طبق برآوردهای سال گذشته اعضای گروه کارگری شورای عالی کار میان حداقل مزد با حداقل هزینه‌های یک خانواده متوسط در ماه مبلغی در حدود ۲۶۰ تا ۳۶۰ هزار تومان فاصله بود، ادامه داد: متاسفانه افزایش مزد سال ۹۴ نتوانست این شکاف را پرکند.
قلی‌زاده گفت: برهمین اساس باید کمیته‌های دستمزد تشکل‌های عالی کارگری همچنان به فعالیت خود ادامه دهند تا بلکه از هم اکنون زمینه‌چینی لازم برای افزایش واقعی دستمزدهای سال ۹۵ صورت بگیرد.
وی ادامه داد: واقعیت غیر قابل انکار این است که هرسال دستمزد سالانه کارگران در حالی برمبنای تورم سال قبل محاسبه می‌شود که سایر هزینه‌های تولید مانند نرخ ارز و بهره، تعرفه‌های مالیاتی و گمرگی ممکن است در طول سال چندین مرتبه دستخوش نوسان بشود.
به باور قلی‌زاده از آنجا که تجربه به کارگران ثابت کرده است که دولت‌ها هرگز نتوانسته‌اند نرخ تورم را مهار کنند ضروری است که کارگران از هم اکنون به فکر چگونگی افزایش مزد سال ۹۵ باشند.

 
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز