خبرگزاری کار ایران

بازار کار هرمزگان نیازسنجی می شود

کد خبر : ۱۷۱۳۳۷

بر اساس بررسی های کارشناسی شده، ۵۵ درصد از دانشجویان سه دانشگاه مهم استان در رشته های مرتبط با علوم انسانی، ۱۳درصد علوم پایه، ۲۳درصد فنی ومهندسی و ۹ درصد علوم کشاورزی مشغول به تحصیل هستند در حالی که بیشترین نیاز بازار کار هرمزگان به رشته های فنی در مقطع کاردانی است.

مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی هرمزگان با اشاره به اینکه در زمینه ایجاد اشتغال باید وضعیت بازار کار را در نظر گرفت، گفت: در این خصوص با مراکز بخش دولتی وخصوصی مکاتباتی صورت گرفته و از آنان خواسته شده که رشته های مورد نیاز خود را اعلام نمایند.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی «بهروز اکرمی» در دومین جلسه کارگروه تخصصی اشتغال وسرمایه گذاری استان، بر ضرورت تناسب بین رشته های دانشگاه با بازار کار تاکید کرد و افزود: با توجه به افزایش متقاضیان تحصیلکرده در بازار کار، رشته های ایجاد شده در مراکز دانشگاهی باید متناسب با نیاز بازار کار نیازسنجی شود.

وی تصریح کرد: بر اساس بررسی های کارشناسی شده، ۵۵ درصد از دانشجویان سه دانشگاه مهم استان در رشته های مرتبط با علوم انسانی، ۱۳درصد علوم پایه، ۲۳درصد فنی ومهندسی و ۹ درصد علوم کشاورزی مشغول به تحصیل هستند در حالی که بیشترین نیاز بازار کار هرمزگان به رشته های فنی در مقطع کاردانی است.

دبیر کارگروه تخصصی اشتغال وسرمایه گذاری استان در ادامه بیان داشت: امسال دستگاههای اجرایی استان با توجه به توانایی و ظرفیتهای خود تعهد ایجاد شغل کرده اند و برای هیچ دستگاهی سهمیه اشتغال در نظر گرفته نشده است چرا که این ویه به واقعی سازی ایجاد اشتغال کمک می کند.

اکرمی اضافه کرد: برخی دستگاهها بر اساس ظرفیتها و امکانات خود میزان تعهد ایجاد اشتغال را اعلام کرده اند که در مجموع ۱۴ هزار و ۵۲۰ تعهد شغلی توسط دستگاهها به دبیرخانه کارگروه اعلام شده که بیشترین آن مربوط به سازمان صنعت، معدن و تجارت با تعهد ۳ هزار و ۵۶۴ نفر می باشد و جهاد کشاورزی و کمیته امداد امام خمینی(ره) نیز به ترتیب در رده های بعدی قرار دارند.

مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی هرمزگان با اشاره به اینکه شناسایی واحدهای مشکل دار یکی از برنامه های مهم این کارگروه عنوان شده، اضافه کرد: در این کارگروه مصوب شده که دستگاهها، واحدهای مشکل دار و زیرظرفیت خود را شناسایی و پس از بررسیهای کارشناسی، بتوان اقدامات عملی را جهت حل مشکلات آنها انجام داد و باید جلسات کارگروه عملیاتی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز