خبرگزاری کار ایران

ضرب و شتم کارگر هوراند پلاستیک در کارخانه

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۸۳۸۷

یک کارگر کارخانه هوراند پلاستیک واقع در شهرستان کلیبر؛ مورد ضرب و شتم مدیر کارخانه و عوامل وی قرار گرفت.

چنگیز قاسمی (رئیس کانون هماهنگی شورای اسلامی کار استان آذربایجان شرقی) با اعلام این خبر به خبرنگار ایلنا گفت: این اتفاق روز سه شنبه هفته گذشته (۲۱ فرودین ماه) برای یکی از کارگران به نام «رامیز نجاتی» زمانی رخ داد که وی به همراه ۹ نفر از همکارانش پیگیر وضعیت شغلی خود از مدیر کارخانه شدند.

او افزود: در این حادثه مدیر کارخانه و عوامل وی در شرکت با کارگر مربوطه درگیر می‌شود که در نهایت به ضرب و شتم او می‌انجامد.

رئیس کانون هماهنگی شورای اسلامی کار استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه پیگیر موضوع هستیم و از حق این کارگر و همکارانش دفاع می‌کنیم، گفت: طبق گزارش کارگران؛ ظاهرا مدیر شرکت هوراند پلاستیک که در شهرستان کلیبر واقع شده است، مسائل اخلاقی و انسانی را در مورد کارگران رعایت نمی‌کند و با ادبیات موهن کارگران را مورد خطاب قرار می‌دهد. در نتیجه این اقدام کارفرما، کارگران ناچار اسفند ماه سال گذشته (۱۴۰۲) با مراجعه به اداره کار شهرستان کلیبر با مطرح کردن موضوع مشکلاتشان درخواست پیگیری می‌کنند اما از قرار معلوم شکایت کارگران بلافاصله به گوش کارفرما می‌رسد و به محض مراجعه به محل کار هر ۱۰ کارگر از کار خود کنار گذاشته می‌شوند.

او در ادامه با بیان اینکه در نهایت کارگران اخراجی برای بازگشت بکار چندین بار به محل کار خود مراجعه کرده و پیگیر وضعیت شغلی خود از مدیر کارخانه می‌شوند اما به نتیجه نمی‌رسند، گفت: روز سه شنبه ۲۱ فروردین ماه با مراجعه چندین باره کارگران به محل کار خود، مدیر کارخانه اقدام به ضرب و شتم آقای «رامیز نجاتی» یکی از کارگران اخراجی حاضر در محل کارخانه می‌کند و سپس به عوامل خود در کارخانه دستور می‌دهد او را مورد ضرب و شتم قرار دهند.

قاسمی در ارتباط با اقدامات قانونی کارگر مصدوم گفت: آقای نجاتی کارگر مصدوم در این درگیری هم اکنون به پزشکی قانونی مراجعه کرده و قصد دارد در دادسرای عمومی شکایت خود را مطرح کند.

رئیس کانون هماهنگی شورای اسلامی کار استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه این موضوع را از طریق کانون پیگیری می‌کنیم و اداره کل کار استان آذربایجان شرقی در جریان موضوع و پیگیر آن است، خواستار نظارت بیشتر مدیران ارشد این کارخانه بر عملکرد مدیر هوراند پلاستیک شد.

شرکت هوراند پلاستیک از شرکت‌های هلدینگ رایزکو است که در زمینه تولید قطعات سوخت‌رسانی خودرو در شهرک صنعتی یوزبند واقع در جاده اهر به کلیبر فعالیت دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز