خبرگزاری کار ایران

یک نامزد انتخاباتی تاکید کرد:

ضرورت تغییر ریل‌گذاری مجلس در مسائل جامعه کارگری

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۱۸۰۴

امنیت شغلی از مسیر ورود مجلس تضمین خواهد شد

ولی الله گودرزی گفت: یکی از بدترین قوانینی که در مجلس یازدهم تصویب شد و موجبات ناراحتی و دلسردی جامعه کارگری را فراهم کرد، افزایش سن و سابقه بازنشستگی بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ولی الله گودرزی (نامزد انتخاباتی مورد حمایت جامعه کارگری از حوزه انتخابیه تهران) به مشکلات کارگران در نهاد قانونگذاری کشور اشاره کرده و بر ضرورت حضور جامعه کارگری در فضای انتخابات برای تغییر ریل‌گذاری حقوقی در مسائل کارگران و بازنشستگان تاکید کرد. 

این وکیل تشکل‌های کارگری در توضیح علت حضور خود به عنوان نامزد انتخابات مجلس از حوزه تهران گفت: باتوجه به عملکرد مجلس یازدهم -که متاسفانه به خاطر خلاء وجود نمایندگان کارگری، مشکلات عدیده‌ای برای کارگران و بازنشستگان ایجاد کردند- به نظر می‌رسد که در دوره گذشته اغلب قوانینی علیه جامعه کارگری تصویب شده است که در انواع قوانین بازنشستگی، روابط کار، مالیات‌ها و.. می‌توانیم آن‌ها را مشاهده کنیم. همین موضوع باعث شده که ما از طرف جامعه کارگری وارد میدان شویم. 

وی با اشاره به مشکلات عدیده حقوقی کارگران در مجلس اظهار کرد: یکی از این مسائل مشکل قراردادهای موقت و  عدم امنیت شغلی است که باعث‌ عدم امکان برنامه‌ریزی در زندگی جوانان شده است و این عواقب بسیار بدی برای کشور دارد. وقتی کسی روی درآمد خود برنامه‌ریزی نکند، ازدواج و استقلال و تهیه مسکن مشکل پیدا نمی‌کند. 

این وکیل تشکل‌های کارگری ادامه داد: مواردی مثل مزد منطقه‌ای و استاد-شاگردی موضوعاتی است که در ادامه کارگران را تهدید می‌کند و مجلس باید با قانون‌گذاری صحیح از تصویب چنین مواردی پیشاپیش جلوگیری کند. برای جلوگیری از تصویب قوانین ضد کارگری ما نیازمند یک فراکسیون کارگری قوی در مجلس با تعداد بالا هستیم که در دوره گذشته فاقد آن بودیم.

گودرزی تصریح کرد: یکی از بدترین قوانینی که در مجلس یازدهم تصویب شد و موجبات ناراحتی و دلسردی جامعه کارگری را از انتخابات فراهم کرد، افزایش سن و سابقه بازنشستگی بود که در حقیقت بدون کار کارشناسی کافی و صحیح در مجلس تصویب شد. اگر اظهارات نمایندگان مجلس را ببینید می‌فهمید که کار کارشناسی لازم در مجلس برای چنین مصوبه‌ای انجام نشده و اتفاقا خوشبختانه اغلب کاندیداهای جدید (شاید بیش از ۹۰ درصد آنان) مخالف این طرح هستند و نسبت به آنان موضع‌گیری دارند و باید در این حوزه تجدیدنظر قانونی صورت گیرد. 

این کاندیدای انتخابات مجلس از حوزه انتخابیه تهران در پایان تاکید کرد: مباحثی مثل بیمه کارگران ساختمانی و بیمه بیکاری و اصلاح ماده هفتم قانون کار در حوزه امنیت شغلی و آوردن اصلاحیه قانون در بحث ماده دهم و منع اخذ چک و سفته از کارگران و شاغلین بخش خصوصی، از مواردی است که حتما باید در دستور کار مجلس جدید باشد و امید است با انتخاب صحیح مردم و کارگران از میان نمایندگان دلسوزشان، تغییر ریل در این حوزه رخ دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز