خبرگزاری کار ایران

اعتراض رانندگان قطارهای آلمان به ناکافی بودن مزد و ساعت کار زیاد

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۲۱۶۵

گزارش‌ها حاکی از آن است که میلیون‌ها مسافر آلمانی به دلیل تشدید اختلافات اتحادیه کارگری با شرکت دویچه‌بان آلمان گرفتار شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از خبرگزاری دویچه وله آلمان، اعتصاب رانندگان قطارهای آلمان از شنبه شب در اعتراض به‌ عدم افزایش متناسب دستمزد آغاز شده است. 

این اعتصاب تا روز یکشنبه این هفته ادامه داشته است. رانندگان قطار در سراسر آلمان گفتند زودتر به اعتصاب خود پایان می‌دهند و به موقع برای شروع هفته کاری از روز دوشنبه به سر کار باز می‌گردند. 

اتحادیه رانندگان قطار آلمان «GDL» باوجود کنسل شدن اغلب بلیط‌ها و حرکت قطارهای باری و مسافربری، موافقت کرده است که اعتصاب خود را زودتر پایان دهد و روز دوشنبه زود به سر کار بازگردد اما این امکان وجود دارد که در صورت‌ عدم رسیدگی به تعهدات شرکت‌های پیمانکار، این اعتراضات در ماه مارس (اسفند) ادامه یابد. 

گزارش‌ها حاکی از آن است که میلیون‌ها مسافر آلمانی به دلیل تشدید اختلافات اتحادیه کارگری با شرکت دویچه‌بان آلمان گرفتار شده اند. 

روز چهارشنبه، اپراتورهای قطار برای مسافران در آلمان دست به اعتصاب زدند و اعلام کردند که تا دوشنبه شب به کار خود باز نخواهند گشت. 

رانندگان آلمانی به نشانه اعتراض قطارها را با چراغ‌های قرمز در ایستگاه‌های قطار نگهداشته بودند.

اما اتحادیه و اپراتور راه‌آهن مذاکراتی را در شب تا شنبه انجام دادند و رانندگان قطار اکنون قصد دارند روز دوشنبه ساعت ۲ بامداد به سر کار بازگردند. رانندگان قطارهای باری قرار است روز یکشنبه ساعت ۶ بعد از ظهر به اعتصاب خود پایان دهند. 

مارتین سیلر، مدیر منابع انسانی شرکت قطارهای بین شهری آلمان یا همان دویچه‌بان در بیانیه‌ای رسانه‌ای اعلام کرد: «مذاکرات در نهایت به مسیر بهتری بازگشته و مشتریان امنیت برنامه‌ریزی مسافرت‌های خود را خواهند داشت و کارکنان ما چشم‌انداز افزایش حقوق را یافته‌اند.» 

اتحادیه کارگری کارکنان قطارهای بین شهری آلمان اعلام کرده است که تا سوم مارس (دهه اول اسفند) دیگر هیچ اعتصابی وجود ندارد. مذاکرات قرار است طی پنج هفته آینده به صورت خصوصی برگزار شود. 

موضوع اصلی اختلاف در دعوای کارگری حول ساعت کاری لازم برای رانندگان در یک برنامه شیفتی است. در حال حاضر رانندگان ۳۸ ساعت در هفته کار می‌کنند. اما اتحادیه کارگری GDL از شرکت دویچه‌بان (DB) خواسته تا یا ساعات کار را به ۳۵ ساعت در هفته کاهش دهد یا مزد ماهانه را تا حد قابل توجهی باتوجه به سه ساعت کار اضافی افزایش دهد. 

کلاوس وسلسکی، دبیرکل اتحادیه کارگری GDL، گفت: علاوه بر ساعات کار، اتحادیه از افزایش حقوق ماهیانه ۵۵۵ یورو (تقریباً ۶۰۰ دلار) قبل از کسر مالیات برای همه اعضای خود حمایت می‌کند. این افزایش ۱۸ درصدی مزد از حقوق اولیه ماست. 

شرکت در پاسخ به اتحادیه اعلام کرده است که تنها ۱۳ درصد افزایش مزد در توان مالی این مجموعه قرار دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز