خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

نگاه مثبتِ مجلس و وزارت بهداشت به برقرای فوق‌العاده خاص کادر سلامت

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۶۶۸۶

سقائیان فرد گفت: موج حمایتی قابل توجهی در مجلس برای برقراری فوق‌العاده خاص کادر سلامت به راه افتاده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدرضا سقائیان فرد (نماینده جمعی از اعضای کادر سلامت) به پیگیریِ برخی از نمایندگان مجلس برای برقراری فوق‌العاده خاص کادر سلامت اشاره کرد و گفت: بعد از پیگیری‌های فعالان صنفی کادر سلامت از نمایندگان مجلس و همچنین رایزنی‌های مدام معاونت توسعه وزارت بهداشت با نمایندگان مجلس و مسئولان ذی ربط، شاهد هستیم که موج حمایتی قابل توجهی در مجلس برای برقراری فوق‌العاده خاص کادر سلامت به راه افتاده است. 

وی گفت: اواخر هفته وزیر بهداشت برای پاره‌ای از توضیحات به مجلس رفتند و ضمن حمایت از برقراری فوق‌العاده خاص از نمایندگان درخواست کرد که تصمیمات لازم برای برقرای این مطالبه در بودجه ۱۴۰۳ دیده شود. همچنین برخی از نمایندگان مجلس در این خصوص مطالبه‌ی جدی داشتند. 

سقائیان فرد بیان کرد: حمایتِ توأمانِ مجموعه وزارت بهداشت و نمایندگان مجلس، به خصوص اعضای کمیسیون تلفیق، و قولهای مساعدی که در این خصوص شنیده‌ایم، ما را به برقرای فوق‌العاده خاص امیدوار کرده است. 

وی بیان کرد: حتی جلسه‌ی مشترکی که هفته گذشته بین کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با وزارت بهداشت و نهادهای دیگر برگزار شد، و همچنین مکاتبه با کمیسیون تلفیق برای در نظر گرفتن مبالغی جهت برقراری فوق‌العاده خاص کادر سلامت، نشان از حمایت این مجموعه دارد. 

سقائیان فرد افزود: به هر حال فضا امیدوارکننده است، و امیدواریم سازمان برنامه و بودجه در این رابطه همراهی لازم را با کادر سلامت داشته باشد و تمام این تلاش‌ها و موجِ امیدورای‌ که به وجود آمده را با کارشناسی‌ها و اطلاعاتِ غلط از بین نبرد. 

وی بیان کرد: موضع‌گیری منفیِ سازمان برنامه و بودجه نسبت به این مطالبه‌ی کادر سلامت تأثرات بسیاری منفی به بار خواهد داشت که یکی از آن‌ها بدتر شدنِ اوضاع معیشتِ کادر سلامت و افزایشِ میزان مهاجرتِ آن‌هاست. مهاجرتِ کادر سلامت طی سالهای اخیر افزایش قابل توجهی داشته است و در صورتِ تداوم، در سالهای آتی با بحران مواجه خواهیم شد. 

سقائیان فرد در پایان گفت: امیدواریم آقای منظور با در نظر گرفتنِ این مسائل، نگاه حمایتی در این خصوص اعمال کنند و اجازه ندهند برخی کارشناسان با تحلیل‌ها و اطلاعات اشتباه مانع از تحقق این امر شوند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز