خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

فوق‌العاد خاص کادر سلامت به کجا رسید؟ / سازمان برنامه و بودجه تأمین اعتبار کند

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۱۲۰۳

نماینده جمعی از اعضای کادر سلامت گفت: در حال حاضر منتظر پاسخ سازمان برنامه و بودجه در مورد تأمین اعتبارات فوق‌العاده خاص هستیم اما هنوز جوابی نرسیده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدرضا سقائیان فرد (نماینده جمعی از اعضای کادر سلامت) در خصوص فوق‌العاده خاص کادر سلامت گفت: در حال حاضر منتظر پاسخ سازمان برنامه و بودجه در مورد تأمین اعتبارات فوق‌العاده خاص هستیم اما هنوز جوابی نرسیده است. 

وی ادامه داد: به توصیه‌ی معاون فرهنگی اجتماعی هیئت دولت، قرار شد بسته‌ای پیشنهادی توسط وزارت بهداشت به سازمان برنامه و بودجه ارائه شود. ششم مهرماه، معاون توسعه وزارت بهداشت نامه‌ای را برای رئیس امور فرهنگی اجتماعی معاون اول رئیس‌جمهور در خصوص فوق‌العاده خاص نوشتند و بعد رونوشتی از آن را برای آقای دکتر احمدی معاون فرهنگی اجتماعی سازمان برنامه و بودجه فرستادند. 

سقائیان فرد بیان کرد: در نامه‌ی ارسال شده بحث فوق‌العاده خاص بر اساس ضوابط قانون پیشنهاد شده است. در این نامه اشاره شده که طبق توافق سازمان برنامه و بودجه تأمین اعتبار صورت گیرد. همچنین بیان شده این موضوع مرحله به مرحله پیش برود و اولویت به نیروهای بالینی داده شود که خود این موضوع هم باعث اعتراض کادر سلامت شد. البته بعدا روابط عمومی به نوعی تصریح کرد که هدف از آنچه آمده، حذف گروهی خاص از تخصیص فوق‌العاده خاص یا اولویت‌بندی نبوده و چنانچه برای این مطالبه تأمین اعتبار شود، به همه تعلق می‌گیرد. 

وی افزود: قرار شده در مورد مبلغ پرداختی و ضریب فوق‌العاده خاص بحث کارشناسی شود. درخواست ما این است که حتما مر قانون رعایت شود و اینکه صنف و اشخاص و رده‌های شغلی خاصی اعم از بهداشتی و درمانی را استثنا نکنند و کار کاملا کارشناسی باشد. یعنی تیم متشکل از کارشناسان خبره میدان‌دار این موضوع شوند. معتقدم اگر اشراف به این موضوع وجود نداشته باشد، ممکن است گروه‌هایی از قلم بیفتند و حقوق آن‌ها تضییع شود. 

سقائیان فرد ادامه داد: دلهره‌ی ما در این مقطع این است که چرا هنوز پاسخی از سوی سازمان برنامه و بودجه نسبت به این نامه و این مطالبه داده نشده است. چرا هنوز صحبتی از اعتبارات این طرح به میان نیست تا بعد وزارت بهداشت بتواند کار کارشناسی خود را روی آن آغاز کند؟ از ششم مهرماه که این نامه فرستاده شده تا امروز هیچ جوابی به وزارت بهداشت داده نشده است؛ یعنی نه تایید کرده‌اند و نه مخالفتی صورت گرفته است. 

نماینده جمعی از اعضای کادر سلامت گفت: با توجه به شرایط جامعه، فشارها روی کادر سلامت زیاد شده است. بی‌توجهی کردن به مطالبات این قشر بعد از دو سال ونیم کار سخت، زمینه‌ساز خیلی از نارضایتی‌ها در حوزه‌ی سلامت می‌شود. مسئولان باید اهمیت این موضوع را متوجه باشند. ضمن اینکه روز پرستار نزدیک است و ما انتظار داریم بعد از یک سال و نیمی که از وعده‌ی رئیس جمهور می‌گذرد، موضوع به نتیجه برسد. این کمترین کار برای نیروهایی است که در این چند سال شیوع کرونا، زحمت بسیاری کشیده‌اند. 

سقائیان فرد در ادامه به ضریب پیشنهادی فوق‌العاده خاص اشاره کرد و گفت: ما به این ضریب پیشنهادی نقد داریم اما واقعیت این است که هنوز اعتباری تعیین نشده و حتی ممکن است بعد از تعیین اعتبار این ضریب، به کمتر از یک هم برسد. اما به هر حال هنوز چیزی در این مورد مشخص نیست و ما چند قدم عقبتر هستیم، یعنی هنوز بر سر اصل موضوعِ پرداختِ فوق‌العاده خاص چیزی نگفته‌اند. 

وی تصریح کرد: اصل قضیه فعلا تعلل سازمان برنامه و بودجه است که این موضوع زمینه ساز نارضایتی است. ضمن اینکه باید توجه کنیم که دولت در حال تنظیم بودجه سال ۱۴۰۲ است. باید هر چه سریع‌تر در مورد فوق‌العاده خاص تعیین تکلیف شود که چه می‌خواهند انجام دهند. آیا قرار است سهمی برای این مطالبه در بودجه دیده شود یا نه؟ آیا این اعتبار قرار است از بودجه ۱۴۰۱ تامین شود یا ۱۴۰۲؟ اینها همه جای سوال دارد و عدم پاسخگویی به آن‌ها نگران کننده است. 

نماینده جمعی از اعضای کادر سلامت در پایان گفت: البته ما صرفا به دنبال پاسخ نامه نیستیم. مسئله نباید در خلاء باشد، باید کاری که قرار است انجام شود، دقیق مشخص شود. سردرگمی اذیت‌کننده است؛ با حذف این سردرگمی، نارضایتی کادر سلامت را از این همه تعلل کاهش دهید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز