خبرگزاری کار ایران

اتیوپی صدمین سال عضویتش در سازمان جهانی کار را جشن گرفت

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۵۲۱۴

اتیوپی اولین کشور آفریقایی است که در سال ۱۹۲۳ یعنی دقیقاً یک قرن پیش به سازمان جهانی کار پیوسته و عضو بزرگترین تشکیلات بین‌المللی در حوزه روابط کار شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از ILO، دولت اتیوپی یکصدمین سالگرد عضویت خود در سازمان جهانی کار را جشن گرفت.

طبق گزارش سازمان جهانی کار، در این گردهمایی هیات دولت، نمایندگان مجلس و فعالان کارگری اتیوپی به همراه نمایندگان تشکل‌های کارفرمایی به همراه سفیر این سازمان حضور داشتند.

وزیر کار اتیوپی از مزایای حضور این کشور آفریقایی در سازمان جهانی کار در این نشست از بهبود روابط کار در این کشور باوجود بحران‌ها و جنگ‌های متعدد از طریق اجرای مقاوله‌نامه‌های بنیادین این سازمان سخن گفت.

گفتنی است اتیوپی اولین کشور آفریقایی است که در سال ۱۹۲۳ یعنی دقیقاً یک قرن پیش به سازمان جهانی کار پیوسته و عضو بزرگترین تشکیلات بین‌المللی در حوزه روابط کار شده است.

مافِرحات کامِل (وزیر کار دولت اتیوپی) در این گردهمایی اظهار کرد: تعهد اتیوپی برای ایجاد روابط کار مناسب توام با صلح میان شرکای اجتماعی از مزایای پیوستن ما به سازمان جهانی کار و اجرای کنوانسیون‌های این سازمان بوده است. افزایش بهره‌وری کار از طریق پذیرش ضرورت گفتگوی اجتماعی و مذاکره حول مسائل روابط کار تجربه‌ای تایید شده که کارنامه اتیوپی آیینه آن است. بسیاری از ایده‌ها و نوآوری‌ها در عرصه کار محصول ارتباط ما با کارشناسان سازمان جهانی کار بوده است.

همچنین نماینده سازمان جهانی کار در قاره آفریقا در این نشست اظهار کرد: اتیوپی علاوه بر پیشگامی در عضویت سازمان جهانی کار، در زمینه تصویب مقاوله‌نامه‌ها و کنوانسیون‌های این سازمان نیز پیشتاز بوده است و امیدواریم الگویی برای سایر کشورهای آفریقایی در مسیر توسعه باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز