خبرگزاری کار ایران

در تماس با ایلنا مطرح شد؛

راه‌حلِ شرکتِ خدمات اول برای پرداخت بدهی به تأمین اجتماعی: از حقوق نیروها کسر کنید!

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۷۳۹۳

شرکت خدمات اول به تازگی در نامه‌ای اعلام کرده که برای پرداختِ بدهی‌اش به تأمین اجتماعی از حقوق نیروها کسر شود.

شماری از نیروهای پیمانکاری مخابرات ایران در تماس با خبرنگار ایلنا، به راه حل شرکت خدمات اول برای حل مشکلِ بدهی مخابرات به صندوق بیمه تأمین اجتماعی اعتراض کردند. 

این نیروها گفتند: مدتهاست حق بیمه نیروها به صورتِ ناقص رد می‌شود که این موضوع نه تنها مشکلاتی برای سوابق بیمه‌ی ما ایجاد کرده بلکه حتی در پرداختِ هزینه‌ی درمان نیز دچار مشکل شده‌ایم. حالا شرکت خدمات اول قصد دارد برای حل این مشکل از حقوق ناچیزِ نیروها هزینه کند و بدهیِ خود را به گردنِ ما بیندازد. 

به گفته‌ی این نیروها، شرکت خدمات اول به تازگی در نامه‌ای اعلام کرده که برای پرداختِ بدهیِ سهم حق بیمه‌اش به تأمین اجتماعی از حقوق نیروها کسر شود! 

در این نامه که از سوی ناصر قدیری کاشانی، مدیرعامل شرکت خدمات اول، به مجید سلطانی، مدیرعامل شرکت مخابرات، نوشته شده، آمده: «احتراما، مستحضرید مشکلات تأمین اجتماعی پرسنل این شرکت به شرایط حاد رسیده و اخیرا نهادهای قانونی حتی اقدام به طرح پرونده‌های کیفری علیه مدیرعامل و اعضا هیأت مدیره این شرکت نموده و در حال پیگیری موضوع از دستگاه قضایی می‌باشند. لذا بر اساس بند ۳ از صورت‌جلسه هیأت مدیره شرکت خدمات اول و به منظور کنترل این بحران مقرر گردید از محل دریافتی آذرماه به بعد مخابرات، ۷۰درصد حقوق به حساب پرسنل واریز گردد و معادل مبلغ ۳۰درصد از حقوق بابت پرداخت بخشی از بدهی، به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت شود.» 

همچنین در بند ۳ صورت‌جلسه‌ی هیأت مدیره که در این نامه به آن اشاره شده است، آمده: «با عنایت به شکایت کیفری و مشکلات حادث شده برای مدیرعامل و اعضای هیأت مدیره به دلیل‌ عدم واریز حق بیمه تأمین اجتماعی پرسنل، همچنین مشکلات پیش آمده برای پرسنل سراسر کشور در خصوص استفاده از خدکات بیمه تأمین اجتماعی، مقرر شد از ماه آتی پس از دریافت وجه از مخابرات ۷۰درصد حقوق و ۳۰درصد بیمه تأمین اجتماعی پرداخت شود.» 

نیروهای شرکتیِ مخابرات می‌گویند: این اقدام ظلم مضاعف در حق نیروهای شرکتی مخابرات است. نیروهایی که سال‌ها با حقوق ناچیز کار کرده‌اند حالا باید سهم حق بیمه‌ی کارفرما را از حقوق ناچیزِ خود پرداخت کنند.

آن‌ها می‌گویند: شرکت خدمات اول، قصد دارد مسئولیتِ خود را تماما به گردنِ نیروها بیندازد در صورتیکه باید از سود دریافتی شرکت برای پرداخت حق بیمه استفاده کند نه حق پرسنل. ضمن اینکه در قراردادهایی که مخابرات ایران با شرکت‌های پیمانکار می‌بندد، شرطِ داشتنِ توانِ پرداخت حقوق و حق بیمه یکی از شروط اصلی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز