خبرگزاری کار ایران

گزارش سازمان جهانی کار از ارائه خدمات درمانی داوطلبانه برای بازماندگان و زلزله‌زدگان سوریه

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۶۵۹۷

سازمان جهانی کار تعدادی از درمانگران داوطلب را برای کمک به بازماندگان زلزله سال گذشته ترکیه و سوریه سازماندهی کرده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از پایگاه سازمان جهانی کار، این نهاد بین‌المللی با نمایش تیزری تبلیغاتی اعلام کرد که در جریان زلزله جنوب ترکیه و شمال سوریه (در ابتدای سال جاری) تعدادی از درمانگران داوطلب را برای کمک به بازماندگان این زلزله سازماندهی کرده است. 

در این گزارش به حضور انواع درمانگران شامل: پزشکان عمومی، فیزیوتراپیست‌ها و روان‌درمانگران و روانشناسان و… اشاره شده است. 

جین داود (روان‌درمانگر داوطلب سازمان جهانی کار) که خود اصالتی سوریه‌ای دارد، به افراد وحشت‌زده و دچار شوک عصبی از حوادث پیاپی جنگ و زلزله از طریق حضوری و فضای مجازی خدمات مشاوره رایگان می‌دهد. 

او یک «تراپیست صلح» (Peace Therapist) است که در حوزه کمک به حل مشکلات روحی افراد آسیب‌دیده از بلایای طبیعی و جنگ و حادثه تخصص یافته است و اکنون از طریق یک پلتفرم اینترنتی در تماس با بیماران آسیب‌دیده شمال سوریه به زبان‌های مادری (کردی و عربی) خدمات ارائه می‌دهد.

سازمان جهانی کار (ILO) بارها اعلام کرده است که «رسیدن به تحقق آرزوی درمان رایگان همگانی» یکی از اهداف مهم این سازمان خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز