خبرگزاری کار ایران

ایتالیا به دو کنوانسیون سازمان جهانی کار پیرامون ایمنی پیوست

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۸۳۵۱

ایتالیا به دو کنوانسیون ILO که در حوزه ایمنی شغلی و بهداشت حرفه‌ای است، پیوست.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از ILO، ایتالیا به کنوانسیون شماره ۱۵۵، و کنوانسیون شماره ۱۸۷ سازمان جهانی کار پیوسته و این دو مقاوله‌نامه حوزه ایمنی و بهداشت شغلی را تصویب کرد. 

دولت ایتالیا اسناد تصویب کنوانسیون ایمنی و بهداشت شغلی (شماره ۱۵۵) و پروتکل مصوب سال ۲۰۰۲ میلادی آن، و چارچوب ترویجی کنوانسیون ایمنی و بهداشت شغلی (شماره ۱۸۷) را نزد دبیرکل سازمان جهانی کار در مقر این سازمان تودیع کرد. 

نمایده ایتالیا در ILP وینچنزو گراسی، در هنگام تودیع اسناد تصویب این دو مقاوله‌نامه اظهار کرد: این کنوانسیون‌ها که نتیجه تلاش‌های سه جانبه برای ایتالیا مهم است. تعهد ملی ما برای اطمینان از اینکه هر کارگر در کشورمان از شرایط کاری ایمن و سالم برخوردار است، هم‌اکنون با این دو مقاوله نامه رسمیت یافت. 

ایتالیا با تصویب این کنوانسیون‌ها تعهد خود را به ارزش‌های سازمان جهانی کار و استانداردها و اصول بین المللی کار را تایید می‌کند. 

دبیرکل ILO، گیلبرت هونگبو، از تصویب این کنوانسیون‌ها توسط ایتالیا استقبال کرده و گفت: ایتالیا با این اقدام در حال حاضر تمام ۱۰ کنوانسیون بنیادین و اساسی سازمان جهانی کار را تصویب کرده و تعهد خود را به حمایت از حقوق اساسی برای داشتن یک محیط کار ایمن و سالم و ارتقای ایمنی و بهداشت شغلی به شیوه‌ای مستمر و پایدار با هدف پیشگیری از حوادث و بیماری‌های شغلی نشان می‌دهد.

کنوانسیون شماره ۱۵۵ اصول اساسی و روش مورد نیاز برای بهبودهای پایدار در مدیریت ایمنی و بهداشت شغلی را تعیین می‌کند. اتخاذ یک خط مشی ملی منسجم ایمنی و بهداشت شغلی و همچنین اقداماتی که باید توسط دولت‌ها و در داخل شرکت‌ها برای ارتقای ایمنی و بهداشت شغلی و بهبود شرایط کار از طریق بازرسی‌های مداوم، شرایط حقوقی و قانونی را فراهم می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز