خبرگزاری کار ایران

آغاز تظاهرات کارگران اندونزیایی در اعتراض به تغییر قانون کار به نفع سرمایه‌گذاران خارجی

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۵۱۰۵

هدف از اعتراضات کارگری اتحادیه‌های اندونزیایی، احیای قانون افزایش حداقل دستمزد به اندازه تورم و لغو قانون جدید اشتغال‌زایی اندونزی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از خبرگزاری گرادا، کارگران کنفدراسیون اتحادیه‌های کارگری اندونزی (KSPI) در اعتراض به تغییر قانون کار این کشور قصد دارند از امروز (۱۰ اکتبر) تظاهرات نامحدودی را در شهرهای بزرگ اندونزی آغاز کنند. 

هدف از این اعتراضات کارگری اتحادیه‌ها، احیای قانون افزایش حداقل دستمزد به اندازه تورم و لغو قانون جدید اشتغال‌زایی اندونزی است. 

کارگران ادعا می‌کنند قانون کار و اشتغال اندونزی به نفع سرمایه گذاران خارجی ناعادلانه تغییر یافته است. در حالی که جزئیات مشخصی از تظاهرات نامشخص است، تجمعات معمولاً در میادین عمومی، ادارات دولتی، بناهای تاریخی و در امتداد معابر اصلی رخ می‌دهد. 

طبق این گزارش، احتمالاً چند هزار نفر به تجمعات در جاکارتا (پایتخت اندونزی) ملحق خواهند شد. شهرهای مهم اندونزی مثل ماکاسار، مدان، پاسوروان، سمارنگ و سورابایا در این تظاهرات شرکت خواهند کرد. رهبران اتحادیه‌ها اعلام کرده‌اند که تظاهرات تا انتخابات عمومی اندونزی در سال ۲۰۲۴ ادامه خواهد داشت. 

افزایش تدابیر امنیتی در اطراف تجمعات پرمخاطب در مراکز شهری مسلم است. پلیس ممکن است محدودیت‌های ترافیکی، از جمله محدودیت‌های امنیتی، انحراف مسیرها، و بستن جاده‌ها در نزدیکی ساختمان‌های کلیدی دولتی را اعمال کند و حتی درگیری‌های منفرد ممکن است رخ دهد، به‌ویژه اگر پلیس بخواهد به زور تجمعات را متفرق کند یا فعالان تلاش کنند تا حلقه‌های امنیتی را بشکنند. 

اختلالات حمل و نقل محلی به احتمال زیاد در نزدیکی مکان‌های تجمع در شهرها وجود دارد زیرا فعالان معمولاً راهپیمایی می‌کنند یا جاده‌ها را مسدود می‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز