خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

نگرانی کادر سلامت از اعمال سلیقه‌ایِ یک ابلاغیه‌/ در پرداختِ مزایای جانبیِ کارمندان وحدت رویه داشته باشید

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۲۹۴۷

نماینده جمعی از اعضای کادر سلامت گفت: دانشگاه‌ها در پرداختِ رفاهیات اعمال نظرهای شخصی را دخیل می‌کنند و وحدت رویه ندارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدرضا سقائیان فرد (نماینده جمعی از اعضای کادر سلامت) در خصوص ابلاغ ضوابط اجرایی پرداختِ مزایای جانبی کارمندان گفت: این دستورالعمل مربوط به تمام کارکنان دولت است و کادر سلامتِ وزارت بهداشت را هم در برمی‌گیرد. اما مسئله این است که تجربه‌ی سالهای گذشته نشان داده که دانشگاه‌های علوم پزشکیِ سراسر کشور در قبالِ این دستورالعمل‌ها کاملا سلیقه‌ای رفتار می‌کنند. 

وی ادامه داد: این دستورالعمل باید به وزارت بهداشت ابلاغ شود و وزارت بهداشت هم از طریق مصوبات هیئت امنا به دانشگاه‌ها ابلاغ کند، اما دانشگاه‌ها در پرداختِ رفاهیات اعمال نظرهای شخصی را دخیل می‌کنند و وحدت رویه ندارند. حتی گاهی خلاف دستورالعمل‌ها هم عمل می‌کنند و به وضوح مفادی را که مبالغ آن مشخص شده را نادیده می‌گیرند. 

سقائیان فرد گفت: به طور مثال حقِ مسکن در دانشگاه‌های مختلف با رقم‌های متفاوت پرداخت می‌شود که این خلاف آیین‌نامه است. امروز هم این نگرانی وجود دارد که مبادا این ابلاغیه نیز به صورتِ سلیقه‌ای اعمال شود و حقوق کادر درمان مانند سالهای قبل تضییع شود. 

وی تأکید کرد: این دستورالعمل را دستگاه‌های برخوردار به طور کامل اجرا می‌کنند، اما تجربه‌ی سالهای گذشته نشان داده وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی اهتمامی به اجرایِ کامل و سراسریِ این بخشنامه از خود نشان نمی‌دهند. 

سقائیان فرد گفت: در شرایطی که حقوقِ کارکنان به خصوص کارکنان کادر سلامت، بسیار پایین است و حتی وعده‌ی برقراریِ فوق ‎العاده خاص نیز هنوز به نتیجه نرسیده است، از وزارت بهداشت می‌خواهیم به مر قانون عمل کند و مقابلِ اعمال رفتار سلیقه‌ای از سوی هیئت رئیسه و هیئت امنا بایستد. در غیر این صورت، حقوق کادر سلامت را از طریقِ دیوان عدالت ادرای پیگیری می‌کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز