خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

پیشنهادی برای برقراری فوق العاده خاص/ وزارت بهداشت و کمیسیون تلفیق هوای کادر سلامت را داشته باشند

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۴۳۷۰

نماینده جمعی از اعضای کادر سلامت گفت: اختیار صفر تا صد برقراری فوق العاده خاص عملا در اختیار وزارت بهداشت و هیات امنا است اما وزارت بهداشت می‌گوید اعتبارات لازم برای برقراری فوق العاده خاص را ندارم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدرضا سقائیان فرد (نماینده جمعی از اعضای کادر سلامت) با اشاره به بررسی جزئیاتِ لایحه بودجه ۱۴۰۲ در کمیسیون تلفیق مجلس گفت: چانه‌زنی برای تخصیص اعتبارات در زمان بررسی جزئیات اتفاق می‌افتد. از آنجا که اعتباری مشخص برای فوق‌العاده خاص کادر سلامت در لایحه بودجه سال بعد دیده نشده، برای همین درخواستِ ما این است که هم کمیسیون تلفیق و هم وزارت بهداشت در چانه‌زنی‌هایشان به این مهم توجه کنند و برای این مطالبه‌ی به حقِ کادر سلامت، اعتبارات لازم را ببینند و هوای کادر سلامت را داشته باشند. 

وی ادامه داد: اختیار صفر تا صد برقراری فوق العاده خاص عملا در اختیار وزارت بهداشت و هیات امنا است اما وزارت بهداشت می‌گوید اعتبارات لازم برای برقراری فوق العاده خاص را ندارم. همانطور که گفتم در لایحه بودجه نیز ردیفِ اعتبارِ مشخصی برای فوق العاده خاص لحاظ نشده و کمیسیون تلفیق هم نمی‌تواند ردیفی اضافه کند اما می‌تواند سقف ردیف‌های موجود در بودجه را افزایش دهد. 

سقائیان فرد گفت: باتوجه به این موضوع، یکی از پیشنهادات ما این است که هیات امنای وزارت بهداشت جلسه‌ای فوری برگزار کند و سقفِ پارامترِ فوق‌العاده جذب هیئت امنا، که در بند ۱۷ ماده ۵۴ آیین نامه اداری استخدامی اعضای غیر هیات علمی وزارت بهداشت آمده، را افزایش دهد. 

نماینده جمعی از اعضای کادر سلامت توضیح داد: در حال حاضر سقف این پارامتر ۳۵درصد است و می‌توان آن را تا ۵۰ – ۶۰ درصد افزایش داد. از آنجا که فوق‌العاده جذب ارتباطی به قانون خدمات کشوری ندارد و تصمیم‌گیری در مورد آن در اختیارِ هیات امناست، در نتیجه می‌توان سقف آن را افزایش داد و از این اعتبار برای فوق العاده خاص استفاده کرد. 

سقائیان فرد در پایان تاکید کرد: فوق‌العاده خاص وعده‌ای است که مسئولان به پاسِ قدردانی از زحماتِ کادر سلامت در سالهایِ سخت کرونا داده‌اند اما تاکنون اقدامی جدی در جهتِ برقراریِ آن انجام نشده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز