خبرگزاری کار ایران

فراخوان اتحادیه‌های کارگری پرتغال برای اعتراض به‌ عدم افزایش مزد

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۱۱۹۶

ده‌ها هزار نفر از کارگران بخش خصوصی و دولتی از جمله پرستاران پرتغال در اعتراضات سراسری روز چهارشنبه شرکت خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از خبرگزاری گرادا، اتحادیه کارگری کنفدراسیون عمومی کارگران پرتغال (CGTP) خواستار اعتصابات و اعتراضات سراسری در تمامی بخش‌های مختلف این کشور در ۲۸ ژوئن (چهارشنبه) برای افزایش دستمزدها شده است. 

گزارش‌ها حاکی از آن است که ده‌ها هزار نفر از کارگران بخش خصوصی و دولتی از جمله پرستاران پرتغال در فراخوان اعتراضات شرکت خواهند کرد. 

احتمالاً تظاهرات در پورتو و لیسبون (پایتخت و مرکز اقتصادی این کشور) برگزار می‌شود، اگرچه سازمان‌دهندگان هنوز مکان‌های تجمع خاصی را اعلام نکرده‌اند. تجمعات اضافی در دیگر مراکز شهری در سراسر پرتغال امکان‌پذیر است. مکان‌های احتمالی اعتراض شامل خارج از ادارات دولتی و در میادین مرکزی است.

پیش‌بینی می‌شود افزایش امنیت و اختلالات حمل و نقل محلی احتمالاً در نزدیکی هر مکان تظاهراتی بوجود خواهد آمد. 

وزارت کشور پرتغال احتمال درگیری بین پلیس و معترضان را رد نکرده و تلویحا ادعا کرده است: اگر تظاهرکنندگان بیش از حد اقدام به پیشروی در خیابان‌ها بکنند، پلیس دستور دارد با آنان برخورد کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز