خبرگزاری کار ایران

تلویزیون دولتی فرانسه گزارش داد:

چهاردهمین دور تظاهرات سراسری در فرانسه برای لغو افزایش سن بازنشستگی

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۴۷۲۱

تخمین زده می‌شود که باز هم صدها هزار نفر در سراسر فرانسه در چهاردهمین روز تظاهرات برای مخالفت با اصلاحات بازنشستگی به خیابان‌ها آمده باشند.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از تلویزیون فرانس۲۴، احزاب مخالف دولت و اتحادیه‌های کارگری فرانسه روز سه‌شنبه این هفته یک اعتصاب یک روزه دیگر برگزار کردند تا به تصمیم اصلاح سن بازنشستگی توسط رئیس‌جمهور امانوئل مکرون اعتراض کرده و خواستار الغای این قانون شوند. آن‌ها تاکید دارند که مبارزه برای خنثی کردن این تغییرات حتی پس از تبدیل شدن به قانون تمام نشده است. 

تخمین زده می‌شود که باز هم صدها هزار نفر در سراسر فرانسه در چهاردهمین روز تظاهرات برای مخالفت با اصلاحات بازنشستگی به خیابان‌ها آمده باشند. 

مکرون در ماه گذشته میلادی لایحه افزایش سن بازنشستگی را از ۶۲ سال به ۶۴ سال را خارج از مکانیزم روتین قانونی برای جلوگیری از رای‌گیری در پارلمان، امضا کرد. 

افزایش سن بازنشستگی که به دنبال تقویت مشکلات مالی بلندمدت فرانسه در حوزه صندوق‌های بازنشستگی و کسری بودجه صورت گرفته، نشانگر دومین و آخرین دوره ریاست جمهوری ماکرون بود و حامیان دولت اجرای آرام آن را برای میراث او بسیار مهم می‌دانند. 

بخش‌هایی از برنامه اصلاحات اساسی، از جمله افزایش کلیدی سن بازنشستگی، روز یکشنبه در مجله رسمی دولت فرانسه چاپ شد و انتشار این سند اعتراضات بیشتری برانگیخت که موجبات تجمع دوباره کارگران و بازنشستگان و اتحادیه‌ها و احزاب را فراهم کرد. 

افزایش خشم و خشونت

در مقاله‌ای برای روزنامه لوموند در روز سه شنبه، شخصیت‌های کلیدی همه احزاب چپ فرانسه از براون-پیوت خواستند تا برای جلوگیری از خطر ناآرامی‌های بیشتر، اجازه رأی‌گیری مجدد درباره این طرح را بدهد. 

آن‌ها گفتند: «برای هموطنان ما، انکار دموکراسی فرانسه تنها منجر به افزایش نارضایتی از نهادهای ما خواهد شد، که در حال حاضر خود را به شکل پرهیز فزاینده از مشارکت و حتی افزایش خشم و خشونت نشان می‌دهد.» 

مقامات انتظار دارند تا ۶۰۰ هزار نفر در تظاهرات سراسری روز سه شنبه شرکت کرده باشند. بیشترین مشارکت در تجمعات در ماه‌های گذشته طی فروردین ماه بود که اجتماع معترضین به حدود دو میلیون نفر با تخمین پلیس رسید. 

برخلاف مرحله اولیه اعتراضات، تنها اختلال محدودی در حمل‌ونقل عمومی انجام شد. برخی پروازها نیز پیشاپیش لغو شد. 

ساندرین روسو، نماینده سبزها به رادیو جی گفت: «شکست به اجرا در نیامده است». 

ژان لوک ملانشون، رهبر حزب چپ تندرو به «روزنامه ۲۰ دقیقه» گفت: نبرد علیه اصلاحات بازنشستگی هرگز پایان نخواهد یافت. 

اما متحدان ماکرون می‌گویند که مدت هاست که بازی برای مخالفان اصلاحات تمام شده است، حتی اگر این اصلاحات به طور گسترده‌ای در بین مردم محبوبیت نداشته باشد، کار تمام است! 

دولت می‌گوید این تغییرات برای سلامت مالی فرانسه ضروری است. 

در ماه آوریل، موسسه فیچ، یکی از آژانس‌های رتبه‌بندی اعتباری مهم جهان، رتبه فرانسه را باتوجه به حجم بدهی دولت فرانسه که به سه تریلیون یورو (۳.۲ تریلیون دلار) می‌رسد، کاهش داد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز