خبرگزاری کار ایران

اعتصاب شبکه ریلی و خطوط انرژی همزمان با بسته شدن مدارس فرانسه در اعتراض به اصلاحات بازنشستگی/ معترضان: دو میلیون نفر را به خیابان می‌آوریم

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۸۱۶۸

شبکه قطارهای پاریس پایتخت فرانسه و مدارس در این کشور در اعتراض به اصلاحات بازنشستگی دولت بسته شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از رویترز، شبکه قطارهای پاریس و مدارس در فرانسه در اعتراض به اصلاحات بازنشستگی دولت بسته شدند. 

این اعتصابات از روز سه‌شنبه در حالی که اتحادیه‌ها ششمین روز اعتصاب سراسری را علیه برنامه‌های اصلاحی بازنشستگی امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه سازمان‌دهی کردند، رخ داد. 

اکثر قطارهای پایتخت و چند شهر مهم دیگر متوقف شده‌اند، پالایشگاه‌های نفت مسدود شده و تولید برق در فرانسه کاهش یافته است. 

نظرسنجی‌ها برای هفته‌های اخیر نشان می‌دهد که اکثریت رای‌دهندگان؛ طرح افزایش سن بازنشستگی مکرون را رد می‌کنند، اما دولت قصد دارد موضع خود را حفظ کند و برنامه‌هایی را که می‌گوید برای اطمینان از اجرای طرح افزایش سن ضروری است، اجرا کند. 

الیزابت بورن، نخست وزیر به شبکه تلویزیونی فرانس ۵ گفت: می توانم درک کنم که افراد زیادی نمی‌خواهند دو سال دیگر کار کنند، اما برای اطمینان از دوام سیستم بازنشستگی ضروری است.

اتحادیه‌های کارگری فرانسه البته گفتند که فشارها را به منظور متقاعد کردن قانون‌گذاران برای رای ندادن به اصلاحات افزایش خواهند داد و افزودند که اعتصابات، به‌ویژه در پالایشگاه‌های نفت و راه‌آهن، ممکن است برای چند روز طولانی شود. 

فردریک سوئیو، رئیس اتحادیه FO فرانسه، به رادیو RTL گفت: ما تسلیم نمی‌شویم. بیش از دو میلیون نفر را به خیابان می‌کشیم، ما تا زمانی که اصلاحات دولت پس گرفته نشود ادامه خواهیم داد.

پس از شرکت بیش از ۱.۳ میلیون نفر در اعتراضات قبلی در ۳۱ ژانویه، تظاهرات در سراسر فرانسه برنامه ریزی شده است. 

روز سه‌شنبه گزارش‌هایی مبنی بر مسدود کردن مدارس توسط دانش‌آموزان منتشر شد. تلویزیون فرانسه تصاویری از کارگران در حال رها کردن خودروها در کنار جاده در شمال فرانسه (در حالی که دسترسی به راه منطقه صنعتی را مسدود کرده بودند)، نشان داد. 

با این حال، مشخص نیست که آیا این تغییرات تا پایان ماه به تصویب مجلس خواهد رسید یا اینکه آیا دولت باید با استفاده از اختیارات ویژه قانون اساسی، آن‌ها را تحت فشار قرار دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز