خبرگزاری کار ایران

کارگران و اتحادیه‌ها برای تظاهرات جدید علیه اصلاح حقوق بازنشستگی آماده می‌شوند/ مکرون: فرانسه نیاز به ۴۳ سال کار برای رسیدن به بازنشستگی دارد

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۹۲۵۴

کارگران و اتحادیه‌های کارگری آن‌ها در فرانسه آماده می‌شوند تا عصر امروز در دور جدید اعتراضات علیه طرح اصلاح حقوق بازنشستگی دولت به خیابان‌ها بیایند.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، کارگران در فرانسه انتظار دارند تا عصر امروز (یکشنبه) حدود یک میلیون معترض (از جمله ۱۰۰ هزار نفر در پاریس) به خیابان‌ها بیایند و علیه اصلاحات سن بازنشستگی توسط دولت مکرون برای بار هفتم اعتراض کنند. 

فرانسه هفته شلوغی را با اعتصاب‌های جدی و اعتراضات سراسری در هفته گذشته سپری کرده و هزاران نفر به طرح پیشنهادی اعتراض کرده و تعداد زیادی نیز بازداشت شدند. 

اتحادیه‌های کارگری برای هفتمین بار از ژانویه، در حالی که مجلس سنا همچنان در حال بررسی طرح اصلاحات است، خواستار اعتصاب سراسری در روز شنبه شده‌اند. آخرین مهلت مناظره تا نیمه شب یکشنبه است. 

بر اساس گزارش شبکه محلی BFMTV، سازمان اطلاعات فرانسه تخمین زده که بین ۸۰۰ هزار تا ۱ میلیون معترض در روز یکشنبه به خیابان‌ها بیایند. 

در میان اعتراضات، مجلس سنا پیش‌نویس این لایحه را مورد بحث قرار داد و عصر چهارشنبه هفته قبل با ۲۰۱ رای موافق در برابر ۱۱۵ رای مخالف، به ماده قانونی که سن بازنشستگی را تا سال ۲۰۳۰ از ۶۲ به ۶۴ سال افزایش می‌دهد، رای مثبت داد. 

مکرون روز جمعه در بیانیه‌ای آشکارا درخواست‌های اتحادیه‌های کارگری فرانسه را رد کرد و گفت که نارضایتی مردم را دست‌کم نمی‌گیرد اما در عین حال خواست تا به روند پارلمان و بررسی قانونی مجلس فرانسه درباره این طرح احترام گذاشته شود. 

مکرون افزود: دولت مانند همیشه برای پیشرفت و گفتگو با مردم آماده است. 

طبق مصوبه دولت مکرون، در فرانسه نیاز به حداقل ۴۳ سال کار برای برخورداری از شرایط بازنشستگی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز