خبرگزاری کار ایران

درخواست کارگران ابنیه فنی شمال غرب از مدیرعامل راه‌آهن/ پیگیر مطالبات عقب‌افتاده ما باشید

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۷۲۷۹

کارگران ابنیه فنی شمال غرب زنجان از مدیریت راه آهن درخواست کردند به وضعیت پرداخت مطالبات عقب افتاده آن‌ها رسیدگی کند.

تعدادی از کارگران ابنیه فنی شمال غرب زنجان در تماس با خبرنگار ایلنا، گفتند: بعد از گذشت ۵۳ روز از آغاز سال هنوز نه حقوق دریافت کرده‌ایم و نه مزایای مناسبتی که مسئولان وعده پرداخت آن را به کارگران داده‌اند، بنابراین از مدیرعامل شرکت راه آهن درخواست داریم با سفر به ناحیه شمال غرب به وضعیت مطالبات معوقه ما رسیدگی کند.

یکی از کارگران با بیان اینکه باید صدای ما شنیده شود، با انتقاد از بی‌توجهی مسئولان استانی در واکنش به اخباری که در یک الی دو سال گذشته در مورد شرایط سخت زندگی کارگران ابنیه فنی در نتیجه‌ عدم دریافت چندین ماه حقوق منتشر شده است، گفت: از مدیریت راه آهن می‌خواهیم، با ورود به مجموعه ریلی شمال غرب به روند کار و پرداخت حقوق کارگران شاغل در آن رسیدگی کند.

او گفت: شرایط زندگی کارگران ابنیه فنی شمال غرب به دلیل‌ عدم پرداخت حقوق، بیمه و سایر مزایای مناسبتی  و رفاهی اسفبار است و از این بابت جا دارد مدیرعامل شرکت راه آهن؛ حداقل بازرسان خود را روانه نواحی ریلی شمال غرب کند.

این کارگر با بیان اینکه باید مشخص شود تا چه زمانی معوقات مزدی کارگران پرداخت می‌شود، گفت: کارگری که در ماه فقط هفت تا هشت میلیون تومان دریافتی دارد چگونه می‌تواند زندگی خود را تامین کند؟

او گفت: ما کارگران برای تامین هزینه‌های زندگی کار می‌کنیم و چنانچه یک ماه حقوق به ما داده نشود، تمام بخش‌های زندگی لنگ می‌زند.

طبق اظهارات یکی دیگر از کارگران؛ کارگران این مجموعه در فصل گرما و سرما برای رفاه مردم و آبادانی کشورشان بدون هیچگونه تعطیلی و ایجاد وقفه در کارشان تلاش می‌کنند بدون اینکه زحمت‌شان به چشم بیاید و همیشه دغدغه قرارداد، حقوق، عیدی و امنیت شغلی دارند.

او در پایان گفت: باید نگاه به کارگران انسانی باشد و مدیران و مسئولان باور کنند که کارگر نیز برای تهیه نیازهای اولیه زندگی خود و خانواده‌اش به حقوق مناسب نیاز دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز