خبرگزاری کار ایران

سازمان جهانی کار خبر داد؛

پیوستن ایرلند کنوانسیون منع خشونت و آزار در محیط کار

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۹۶۸۵

ایرلند سند تصویب کنوانسیون خشونت و آزار و اذیت، ۲۰۱۹ (شماره ۱۹۰) را نزد دبیرکل ILO تودیع کرده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از سازمان جهانی کار، جمهوری ایرلند روز جمعه کنوانسیون و مقاوله نامه مربوط به منع انواع آزار و اذیت و خشونت در محل کار را در مجلس این کشور تصویب کرد. 

ایرلند بیست و چهارمین کشوری است که کنوانسیون شماره ۱۹۰ سازمان جهانی کار را با هدف از بین بردن خشونت و آزار و اذیت در دنیای کار تصویب کرده است. 

ایرلند سند تصویب کنوانسیون خشونت و آزار و اذیت، ۲۰۱۹ (شماره ۱۹۰) را نزد دبیرکل ILO تودیع کرده است. 

کنوانسیون شماره ۱۹۰ یک ابزار برجسته برعلیه گسترش خشونت در محل کار است. این کنوانسیون به ویژه برای زنان کارگر و کارمندی که در محیط کار ممکن است قربانی آزار شوند، بسیار اهمیت دارد. 

این اولین استاندارد بین المللی کار است که به خشونت و آزار و اذیت در محیط کار درگیر شد. همراه با توصیه شماره ۲۰۶ سازمان جهانی کار، چارچوبی مشترک برای اقدام و فرصتی بی‌نظیر برای شکل دادن به آینده کاری مبتنی بر عزت و احترام فراهم می‌کند. این ابزارها کلیدی برای دستیابی به اهداف تعیین شده توسط اعلامیه صدمین سالگرد ILO در مورد آینده کار، تصویب شده در سال ۲۰۱۹، که به وضوح متعهد به جهانی کار عاری از خشونت و آزار و اذیت است، و اخیراً، و با فراخوان جهانی ILO به اقدامی برای بازیابی انسان محور از بحران کرونا که فراگیر، پایدار و انعطاف‌پذیر باشد. 

این کنوانسیون تأیید می‌کند که هر کس حق دارد به دنیایی کار عاری از خشونت و آزار و اذیت داشته باشد. همچنین اولین تعریف مورد توافق بین‌المللی از خشونت و آزار و اذیت در دنیای کار، از جمله خشونت مبتنی بر جنسیت را ارائه می‌کند که به‌عنوان «مجموعه‌ای از رفتارها و شیوه‌های غیرقابل قبول» درک می‌شود که «هدف دارند، منجر به آن می‌شوند، یا ممکن است منجر به آن شوند. در صدمات جسمی، روانی، جنسی یا اقتصادی». این تعریف از همه افراد در دنیای کار، از جمله کارآموزان یا کارآموزان، و افرادی که وظایف یا اختیارات یک کارفرما را انجام می‌دهند، محافظت می‌کند و بخش‌های دولتی و خصوصی، اقتصادهای رسمی و غیررسمی و همچنین مناطق شهری و روستایی را پوشش می‌دهد. 

کنوانسیون همچنین کشورهای عضو را ملزم می‌کند که با مشورت با سازمان‌های کارفرمایی و کارگری نماینده، رویکردی فراگیر، یکپارچه و پاسخگوی جنسیتی برای پیشگیری و از بین بردن خشونت و آزار و اذیت، از طریق اقدامات و راهکارهای پیشگیری، حفاظت و اجرا و نیز اتخاذ کنند. به عنوان راهنمایی، آموزش و افزایش آگاهی. همچنین نقش‌ها و وظایف متفاوت و مکمل دولتها، کارفرمایان و کارگران و سازمانهای مربوطه آن‌ها را با در نظر گرفتن ماهیت و میزان متفاوت مسئولیتهای آن‌ها به رسمیت می‌شناسد. کنوانسیون و توصیه‌های همراه آن، شواهد ملموسی از ارزش و قدرت پایدار گفت‌وگوی اجتماعی و سه‌جانبه‌گرایی است که آن‌ها را شکل داده و در اجرای آن در سطح ملی ضروری خواهد بود. 

گیلبرت هونگبو، دبیرکل سازمان جهانی کار در مراسم دریافت سند تصویب کنوانسیون شماره ۱۹۰ اظهار کرد: «خشونت و آزار و اذیت یک پدیده فراگیر است که می‌تواند بر همه افراد در دنیای کار و تلاش در همه بخش‌ها و همه کشورها تأثیر بگذارد…با تصویب کنوانسیون شماره ۱۹۰، ایرلند متعهد به ایجاد فضای کار عاری از خشونت و آزار و اذیت، مبتنی بر کرامت و احترام برای همه است. این تصویب نشان‌دهنده گامی رو به جلو به سوی تعهدات کنفرانس بین‌المللی کار در بیانیه صدمین سال ۲۰۱۹، به ویژه تعهد به دنیای کار عاری از خشونت و آزار و اذیت است.» 

تا به امروز، ایرلند تنها ۷۴ کنوانسیون سازمان جهانی کار را تصویب کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز