خبرگزاری کار ایران

درخواست کارگران قدیمی «صنایع شیر ایلام زاگرس» برای احیای این واحد

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۴۵۵۷

تعدادی از کارگران قدیمی کارخانه تعطیل شده «شیر ایلام زاگرس» واقع در شهرک صنعتی ایلام خواستار تسریع در رفع مشکلات و احیای این واحد تولیدی شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، تعدادی از کارگران قدیمی کارخانه تعطیل شده «شیر ایلام» خواستار تسریع در حل مشکلات و رفع موانع راه‌اندازی این واحد تولیدی برای اشتغال جوانان بیکار منطقه شدند.

یکی از کارگران سابق شیر ایلام در تشریح مشکلات این واحد تولیدی گفت: کارخانه شیرایلام که در شهرک صنعتی واقع شده حدود ۷سال پیش با حدود ۵۰ کارگر به دلیل مشکلات مالی تعطیل اعلام شد. در حال حاضر کارگران قدیمی و شمار زیادی از جوانان جویای کارخانه در انتظار بازگشایی کارخانه از سوی مسئولان هستند.

او با بیان اینکه علارغم بیکار شدن کارگران این کارخانه، مشکلات زیادی برای گاوداری‌های صنعتی استان در زمینه فروش شیر بوجود آمده است، در ادامه افزود: این واحد صنعتی از سال ۱۳۸۵ فعالیت تولیدی خود را آغاز کرد تا جایی که با افزایش مشکلات مالی سال ۹۴ مدیریت کارخانه تصمیم به متوقف کردن فعالیت کارخانه گرفت.

او افزود: در نتیجه تعطیلی این کارخانه کارگرانی که در آن مشغول کار بودند، تعدیل شدند و در نهایت پیگیری‌های زیادی برای فعال شدن این واحد تولیدی انجام شده ولی آخرین بررسی‌ها نشان می‌دهد به دلیل‌ عدم حمایت مسئولان مدیران کارخانه تمایلی به ادامه فعالیت کارخانه از خود نشان نمی‌دهند.

این کارگر افزود: شیر ایلام به پیشرفته‌ترین ماشین آلات مجهز بود اما متاسفانه بدلیل بی‌توجهی مسئولان وقت تعدادی از ماشین آلات کارخانه از این واحد تولید خارج شده و بخش دیگری که هنوز در کارخانه باقی مانده، بلااستفاده مانده و نیاز به تعمیرات دارد.

وی با ابراز تاسف از بی‌توجهی مسئولان وقت به احیای کارخانه و مشکلات معیشتی که در نتیجه تعطیلی کارخانه برای کارگران ایجاد شده، افزود: یکی از دلایل عدم راه‌اندازی کارخانه، نرخ بالای تسهیلات بانکی است که از قرار معلوم سرمایه‌گذار کارخانه امکان بازپرداخت آن را ندارد.

این کارگر با بیان اینکه این شرکت به عنوان یکی از مراکز مهم تولیدی و اقتصادی استان به ویژه در حوزه تولید شیر شناخته شده که باید حفظ شود، گفت: باتوجه به شرایط بد اشتغال در شهرستان ایوان و اینکه شرکت شیر ایلام یکی از صنایع تبدیلی است که حیات دامداران به آن وابسته است، از مسئولان درخواست داریم برای ازسرگیری فعالیت این کارخانه و احیای آن، هرچه سریعتر اقدام کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز