خبرگزاری کار ایران

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی استان:

کشت گیاهان دارویی در قزوین توسعه می‌یابد

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۷۰۰۶

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: 778 هکتار از مزارع استان قزوین عمدتا در مناطق الموت به کشت انواع گیاهان دارویی اختصاص دارد و تلاش داریم با جذب سرمایه گذار و تقویت صنایع تبدیلی، کشت گیاهان دارویی را در استان توسعه دهیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، محمد پیله فروش افزود: از ابتدای امسال در مزارع استان 842 تن انواع گیاهان دارویی تولید و برداشت شده است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین بیان کرد: در سال‌های اخیر شاهد رشد قابل توجه کشت گل محمدی و زعفران در استان بوده‌ایم که کشت آن‌ها در برخی نقاط استان دارای مزیت بالایی است.

پیله فروش تصریح کرد: 312 تن گل محمدی در استان کشت شده که بیشترین میزان تولید گیاهان دارویی را به خود اختصاص داده است.

وی یادآور شد: سماق، گل گاوزبان، اسطوخودوس، آویشن و بیدمشک نیز از دیگر گیاهان دارویی مطرح زیر کشت در استان است.

این مسئول گفت: 311 کیلوگرم گیاه ارزشمند و صادراتی زعفران نیز از سطح 101 هکتار از مزارع زیرکشت این محصول برداشت می‌شود.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان افزود: ایجاد اشتغال و کمک به معیشت روستاییان و گسترش صادرات با توسعه کشت گیاهان دارویی و ایجاد صنایع تکمیلی و وابسته محققق می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز