خبرگزاری کار ایران

عضو هیئت رئیسه‌ی مجلس:

هیئت رئیسه مجلس، صد درصد موافق اصلاحیه بیمه کارگران ساختمانی است

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۵۶۴۴

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: هیئت رئیسه‌ی مجلس صد درصد موافق اصلاحیه ماده ۵ بیمه کارگران ساختمانی است. اصلا خوشان جزو طراحان آن هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اصلاحیه ماده ۵ بیمه کارگران ساختمانی اواخر سال ۹۹ وارد مجلس شد و اوایل سال ۱۴۰۰ به صحن علنی مجلس رفت. این طرح که می‌توانست مشکل بیمه‌ی کارگران ساختمانی را حل کند همان زمان برای بررسی بیشتر به کمیسیون اجتماعی برگشت خورد. قرار بود ظرف مدت کوتاهی طرح مجددا به صحن بازگردد و به رأی‌گیری گذاشته شود. اما نه تنها در سال ۱۴۰۰ اصلاحیه به صحن برنگشت بلکه زمانی که در فروردین ۱۴۰۱ در صحن به رأی‌گیری گذاشته شد با ایرادِ یکی از نمایندگان مجددا به کمیسیون اجتماعی بازگشت و تاکنون در مورد ورود آن به صحن علنی مجلس خبری در دست نیست. 

برخی از فعالان صنفی این حوزه علتِ دائم به تأخیر افتادن این طرح و عدم تعیین تکلیفِ بیمه‌ی کارگرانِ ساختمانی را همراهی برخی از نمایندگان با کارفرمایان بخش ساختمانی و همچنین همراهیِ هیئت رئیسیه‌ی مجلس با آن‌ها می‌دانند. آن‌ها معتقدند که وقتی بعد از گذشت بیش یک سال و نیم و تشکیل جلساتِ بسیار و بررسی‌های همه جانبه، هنوز چنین طرحی که تضمین کننده‌ی ابتدایی‌ترین حقوق کارگران است به نتیجه نرسیده، یعنی اراده‌ای برای به نتیجه رسیدن آن وجود ندارد. 

در حاشیه‌ی یکی از برنامه‌ها از غلامرضا مصری، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، از وضعیتِ اصلاحیه‌ی ماده ۵ بیمه کارگران ساختمانی سوال پرسیدیم که مشروح مکالمه‌ی کوتاهمان در ادامه می‌آید. 

از اصلاحیه‌ی ماده‌ی ۵ بیمه‌ی کارگران ساختمانی چه خبر؟ 

این طرح در مجلس درحال بررسی است. 

بیش از یک سال و نیم این طرح در مجلس است؛ چرا به نتیجه نمی‌رسد؟ 

بله؛ خب در نوبت است. ایراداتی در صحن به این طرح گرفته شده و به کمیسیون اجتماعی برگشته و ان‌شالله بعد از رفع نواقصش دوباره به صحن برمی‌گردد. 

برخی از فعالان و کارگران ساختمانی معتقدند طولانی شدنِ به نتیجه‌رسیدنِ این طرح به خاطر این است که هیئت رئیسه‌ی مجلس مخالف آن است. 

خیر؛ هیئت رئیسه‌ی مجلس صد درصد موافق اصلاحیه ماده ۵ بیمه کارگران ساختمانی است. اصلا خوشان جزو طراحان آن هستند. بنده هم عضو هیئت رئیسه‌ی مجلس هستم و بنیانگذار بیمه کارگران روزمزد ساختمانی هستم. 

پس این طولانیِ شدنِ تعیین تکلیفِ چنین طرحی برای چیست؟ 

باید قانون جامعیت داشته باشد. وقتی نماینده‌ای در صحن ایرادی می‌گیرد و وقتی براساس آیین نامه ایراد درست باشد آن طرح به کمیسیون مربوطه بازمی‌گردد؛ این رویه‌ی همیشگی مجلس است. 

پیش‌بینی می‌کنید این طرح چه زمانی به صحن علنیِ مجلس برگردد؟ 

نمی‌دانم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز