خبرگزاری کار ایران

صدور دستور پیگیری طرح طبقه‌بندی مشاغل کارگران ابنیه فنی قم

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۸۶۴۲

کارگران ابنیه فنی قم دستور پیگیری‌ عدم اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل خود را از مدیریت روابط کار اداره کل کاراستان قم دریافت کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، چندین سال است که کارگران ابنیه فنی قم خواستار اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل هستند و در این خصوص نیز پیگیری و نامه‌نگاری‌های زیادی را انجام داده‌اند که با مخالفت کارفرمای شرکت پیمانکار امکان بهره‌مندی از این قانون را ندارند.

در این زمینه یکی از کارگران ابنیه فنی قم با بیان اینکه رقم دریافتی یک کارگر قدیمی با چند سر عائله با یک کارگر تازه کار به یک اندازه است، گفت: کارگران ابنیه فنی قم مشکلات خود را در زمینه اجرا نشدن طرح طبقه‌بندی مشاغل به مدیر روابط کار اداره کل کار استان ارائه کردند که‌ خوشبختانه وی پس از شنیدن مشکلات صنفی کارگران، دستور پیگیری و علت تعلل کارفرمای شرکت پیمانکار برای اجرای این طرح را صادر کرد و قرار شد نتیجه این پیگیری‌ها بعد از گذشت یک هفته به آن‌ها منعکس شود.

به گفته این کارگر؛ در حال حاضر از موعد یک هفته‌ای نامه مدیر رابط کار اداره کار قم گذشته و همچنان کارگران ابنیه فنی منتظر اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل خود هستند چراکه درآمد آن‌ها کفاف مخارج زندگی‌شان را نمی‌دهد.

او گفت: پیگیری‌ها و نامه‌نگاری زیادی برای اجرای قانونی این طرح (طبقه‌بندی مشاغل) انجام داده‌ایم که متاسفانه پیمانکار اهمیتی برای اجرای آن قائل نیست.

طبق اظهارات وی؛ طبق ماده ۴۹ قانون کار برای افزایش دستمزد کارگران ابنیه فنی قم طرح طبقه‌بندی مشاغل باید اجرا شود که با بی‌توجهی کارفرما هنوز مسکوت مانده است.

این کارگر همچنین از عدم اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل براساس الزامات قانونی انتقاد کرده و گفت: خواستار اجرای دقیق و عادلانه طرح طبقه‌بندی مشاغل خود هستیم؛ طرحی که هم اکنون سالهاست در انتظار اجرای آن هستیم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز