خبرگزاری کار ایران

درخواست کارگران شهرداری نیشابور برای اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل و پرداخت سنوات تجمیعی

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۹۲۸۹

کارگران خدماتی شاغل در شهرداری نیشابور در استان خراسان رضوی خواستار اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل در حوزه کاری خود هستند.

تعدادی از کارگران شاغل در شهرداری نیشابور در تماس با خبرنگار ایلنا، گفتند: نزدیک به ۳۷۰ کارگر پیمانکاری شاغل در بخش خدمات شهرداری نیشابور هستیم که درآمد برخی از ما نزدیک به حداقل حقوق است و دریافتی ماهانه‌مان کفاف معاش زندگی‌مان را نمی‌دهد.

به گفته آن‌ها، کارگران شهرداری نیشابور ماهانه با اضافه‌کاری و سایر مزایای جانبی، مبلغی در حدود چهار تا ۵ میلیون ۵۰۰ تومان دریافت می‌کنند که این رقم باتوجه به افزایش روزانه قیمت بسیاری از اقلام مصرفی و غذایی، ناچیز است.

این کارگران که پیگیر وضعیت افزایش دستمزد خود و همکارانشان هستند، در ادامه می‌گویند: آنچه باعث افزایش حقوق‌مان می‌شود اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل است که طبق مقررات کار و تامین اجتماعی باید در کارگاه‌های بالای ۱۰۰ نفر اجرایی شود.

به گفته کارگران، در شهرداری نیشابور دریافتی کارگران باسابقه با کارگرانی که جدیدا استخدام شده‌اند به یک اندازه است بنابراین ضمن درخواست برای اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل، پیگیر پرداخت هزینه سختی کار و سنوات تجمیعی خود نیز هستیم.

او درباره نحوه پرداخت سنوات تجمیعی گفت: به استناد تبصره ۳ بند ۲ بخشنامه شماره ۲۱۵۲۱۰ مورخ ۱۳۹۱/۱۲/۲۲ شورای عالی کار که عینا در بخشنامه‌های سال‌های آتی تکرار شده است از ابتدای سال ۱۳۹۲ کلیه کارگران دارای قرارداد موقت مشمول قانون کار که دارای یکسال سابقه کار شده و یا یک سال از دریافت پایه سنوات آن‌ها در همان کارگاه گذشته باشد اعم از اینکه حق سنوات خدمت را با پیمانکار قبلی تسویه کرده باشند یا خیر مشمول دریافت پایه سنوات خدمت تجمیعی می‌باشند و کلیه پیمانکاران فعلی نیز مکلف به رعایت آن می‌باشند.

آن‌ها می‌گویند: از سال ۹۷ به صورت حجمی تحت مسئولیت یک شرکت پیمانکار در بخش خدمات مشغول کاریم.

او با بیان اینکه ۵ سال سنوات (از سال ۹۲ تا ۹۷) ما کارگران پرداخت نشده و در این مورد نه شهرداری و نه پیمانکار پاسخگو نیستند، در پایان گفت: آنچه کارگران شهرداری نیشابور هر ماه به عنوان دستمزد می‌گیرند حداقل‌های مزدی است اما حداقل‌ها کفاف معیشت را نمی‌دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز