خبرگزاری کار ایران

درخواست برای بازبینی در طرح طبقه‌بندی مشاغل و پرداخت کامل مطالبات سنواتی در کشت و صنعت میان‌آب

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۱۲۲۶

کارگران کشت و صنعت میان آب شوش خواستار بازبینی در طرح طبقه‌بندی مشاغل و پرداخت کامل مطالبات سنواتی حدود ۱۱۰ نفر از همکاران بازنشسته خود هستند.

تعدادی از کارگران شاغل در کشت و صنعت میان آب شوش در تماس با خبرنگار ایلنا گفتند: شرکت کشت و صنعت میان‌آب شوش حدود ۵۷۰ کارگر قراردادی و رسمی شاغل دارد که کارگران آن‌ها نسبت به بازبینی نشدن طرح طبقه‌بندی مشاغل از سال ۹۶ بعد از خصوصی سازی انتقاد دارند. همچنین حدود ۱۱۰ نفر از کارگران بازنشسته از سال (۹۶) منتظر دریافت مابه‌التفاوت سنوات بازنشستگی خود هستند.

کارگران کشت و صنعت میان‌آب شوش می‌گویند: با وجود آنکه در این واحد کشاورزی قبل از خصوصی‌سازی از سال ۱۳۷۹طرح طبقه‌بندی مشاغل اجرا شده و حتی یکبار هم در سال ۱۳۸۱ اصلاح شده اما از سال ۱۳۹۶ که این شرکت به بخش خصوصی واگذار شد، طرح طبقه‌بندی مشاغلِ دیگر بازبینی نشده و کارایی ندارد و در عمل همه کارگرانی که اینجا کار می‌کنند به درستی از مزایای این طرح برخودار نیستند بنابراین بارها تقاضای بازنگری در طرح طبقه‌بندی مشاغل را از مدیریت در خواست داده‌ایم.

به گفته آن‌ها، درخصوص بازنگری طرح طبقه‌بندی مشاغل موضوع مشکلات کارگران بازنشسته قدیمی این مجتمع، اخیرا جلسه‌ای در محل مهمان سرای شرکت میان آب با حضور چند تن از معاونت‌های اداره کل کار و تامین اجتماعی و همچنین تعدادی از کارشناسان و فعالان کارگری استان و تعدادی از کارگران شاغل و بازنشسته شرکت کشت و صنعت میان‌آب با «معاونت نیروی انسانی و روابط عمومی شرکت میان آب» برگزار شده که در این جلسه ضمن بررسی اصلاح طرح طبقه‌بندی مشاغل کارگران تا قبل از ۲۵ تیر ماه مقرر شد موضوع  سنوات ۱۱۰ نفر از کارگران بازنشسته قدیمی این واحد محاسبه و برای اعمال در اختیار هیات مدیره در تهران قرار گیرد.

طبق اظهارات این کارگران؛ پیش از این چندین بار پیگیر موضوع بازبینی اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل و مشکلات مربوط به همکاران قدیمی و بازنشسته خود بوده‌ایم که امیدوارم برای آخرین بار مشکلات‌مان رسیدگی شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز