خبرگزاری کار ایران

عضو کارفرمایی شورای عالی کار:

مزد منطقه‌ای در حال چکش کاری و احصاء ابعاد است

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۳۲۴۰

عضو کارفرمایی شورای عالی کار، گفت: مزد منطقه‌ای در حال چکش کاری و احصاء ابعاد آن است.

به گزارش ایلنا؛ علی اصغر آهنی‌ها در برنامه امروز «صبح و گفتگو» که از رادیو گفت و گو، پخش شد، در مورد حداقل حقوق برای سال ۱۴۰۱ مصاحبه تلفنی کرد. 

وی در مورد مزد منطقه‌ای که تعیین مزد را از چارچوب ملی خارج می‌کند و در قالب مناطق درمی‌آورد، گفت: این جزو لاینفک قانون کار است اما با یک چشم دیدن صنوف موجب محدودیت در تصمیم گیری‌ها می‌شود. 

آهنی‌ها با بیان اینکه صنایع بزرگ مشکل خاصی در افزایش دستمزدها ندارند، ادامه داد: صنایع خرد و صنوف در مناطق مختلف دچار مشکل افزایش دستمزد هستند و علیرغم پیگیری‌های ۳ساله برای این پروژه، نتیجه‌ای حاصل نشده است. 

این عضو کانون عالی کارفرمایان در شورای عالی کار، افزود: قرار است برای صنایع و صنوف در مناطق مختلف و همچنین کارخانجات کوچک، متوسط و بزرگ تصمیم‌هایی گرفته شود؛ در حالی که مجبور هستیم برای همه آن‌ها یک مزد ملی اعلام کنیم. این طرح در حال چکش کاری و احصاء ابعاد آن است. 

وی در رادیو گفت و گو بیان کرد: بیش از ۲۰ سال است که اصلاح قانون در این حوزه به کُندی پیش می‌رود. نگاه‌های بسته موجب می‌شود که هر تغییری را به عنوان یک مخالفت در نظر بگیرند لذا باید کار مشارکتی را یاد بگیریم و از شرکای اجتماعی بهره گیریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز