خبرگزاری کار ایران

دیدارتشکل‌های کارگری قزوین با استاندار/ دستمزد و امنیت شغلی مهمترین دغدغه کارگران است

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۵۹۶۳

تشکل‌های کارگری استان قزوین با محمدمهدی اعلایی استاندار قزوین دیدار کردند.

به گزارش ایلنا، عیدعلی کریمی (دبیر اجرایی خانه کارگر قزوین) در دیدار تشکل‌های کارگری با محمدمهدی اعلایی (استاندار قزوین) با اشاره به اینکه استان قزوین قطب صنعتی در کشور محسوب می‌شود که مسایل و مشکلات صنفی متنوع کارگری دارد، گفت: امنیت شغلی کارگران به علت قراردادهای سفید امضا، اخذ چک و سفته و… در خطر جدی است در عین حال دو سوم سفره کارگران به خاطر تورم افسارگسیخته کالاهای اساسی خالی شده است.

وی در ادامه با اشاره به رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری مبنی بر پرداخت عیدی کارمندی به کارگران طرف قرارداد مستقیم با شهرداری افزود: تشکل‌های کارگری معتقدند عیدی این کارگران براساس قانون کار دوماه است و استاندار برای حل این موضوع در استان برنامه ریزی کند.

وی به مشکل کمبود درمانگاه‌های ملکی سازمان تامین اجتماعی اشاره کرد و گفت: متاسفانه به علت قانون سقف تعداد ویزیت در روز اکثر درمانگاه‌ها از ساعت ۱۸ تا ۲۰ عصر بیماران را ویزیت نمی‌کنند.

این فعال جامعه کارگری در ادامه به طلب برخی شرکت‌ها مانند تولی پرس، کنتورسازی، پارس پامچال و توان ره صنعت از دولت اشاره کرد و گفت: در صورت‌عدم پرداخت از سوی دولت علاوه بر عقب افتادگی سه ماه حقوق، حقوق بهمن و اسفند هم به این‌میزان اضافه شده و در آستانه عید کارگران این واحدها با مشکلات عدیده‌ای مواجه می‌شوند.

محمد اسدی (دبیر کانون عالی بازنشستگان کشور و رییس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی استان قزوین) در این‌جلسه گفت: در استان با ۵ کانون شهرستانی به ۷۵ هزار عضو خدمت‌رسانی می‌کنیم.

وی بیشتر مسایل و مشکلات بازنشستگان را کشوری دانست و افزود: موضوع حقوق بازنشتگان نیز با توجه به ماده ۹۶ و ۱۱۱ قانون کار تعیین می‌شود.

این فعال جامعه کارگری با اظهار اینکه درمان در کشور پزشک محور است، افزود: بیمارستان‌های خصوصی قزوین به علت سهامی بودن آن‌ها فعالانه‌تر در حوزه درمان حضور دارند.

اسدی با اشاره به اتحاد بیمارستان‌های خصوصی در خصوص مسایل مشترک افزود: در چندمرحله بیمارستان‌های خصوصی قراردادهای خود را با بیمه تامین اجتماعی قطع می‌کنند که موجب مشکلات عدیده برای بیمه‌شدگان می‌شوند بعضا ۲ ماه طول می‌کشد بیمه شده هزینه درمانش را از بیمه پایه تامین اجتماعی دریافت کند.

وی در ادامه خواستار پیگیری استاندار برای نظارت بر ارایه نسخ الکترونیکی براساس کد ملی شد و افزود: جدیدا دیده شده با کد ملی بازنشسته تامین اجتماعی در فروشگاه زنجیره‌ای خرید می‌شود بدون اطلاع خودفرد و از حقوق فرد در بانک رفاه کسر می‌شود.

عزیزاله اسدی (رییس کانون بازنشستگان شهرستان قزوین) نیز گفت: ۵۳ هزار عضو در شهرستان قزوین داریم که ۶۰ درصد آن‌ها حقوقشان کمتر از ۴ و نیم میلیون تومان است.

وی با اشاره به سخنان حجت‌السلام رئیسی در راهپیمایی ۲۲ بهمن مبنی بر گسترش عدالت در جامعه، خواستار جلوگیری از تبعیض و بی‌عدالتی بین صندوق و ایجاد آرامش روحی و روانی و مالی در بین بازنشستگان شد.

در خاتمه محمدمهدی اعلایی (استاندار قزوین) در این جلسه با بیان اهمیت موضوع درمان جامعه کارگری، اظهار داشت: درمان یکی از مسائل و مشکلات اصلی جامعه کارگری است و با توجه به جمعیت جامعه کارگری استان، امکانات بخش درمان متناسب با این حجم از جمعیت نیست و باید سرمایه‌گذاری بیشتری در این زمینه صورت گیرد.

وی گفت: امیدواریم با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته از سوی سازمان تأمین اجتماعی این اقدامات هر چه سریعتر انجام شود.

در این دیدار برخی از نمایندگان تشکل‌های کارگری استان از جمله خانه کارگر استان، کانون بازنشستگان استان، کانون بازنشستگان شهرستان قزوین، انجمن‌های صنفی کارگران استان، انجمن صنفی کارگران ساختمانی استان، مجمع نمایندگان استان و کانون زنان کارگر استان به بیان دغدغه‌ها و مطالبات کارگران پرداختند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز