خبرگزاری کار ایران

در پی انتشار خبری در ایلنا صورت گرفت:

مجادله «صندلی خالی» و واکنش مجمع عالی نمایندگان کارگران

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۸۶۷

چکیده: «آیا نامبرده انتخاب و حضور آقای محمد پارسا به عنوان رئیس هیات مدیره کانون عالی شوراهای کار کشور را مصداق عضویت نماینده غیرواقعی کارگری در هیات امناء سازمان تأمین اجتماعی بگونه‌ای می‌داند که بدون حضور مؤثر در تصمیم‌گیری‌های این سازمان به منزله ترکش دولت احمدی‌نژاد با بی‌تدبیری جامعه کارگری را در سطح خرد و کلان دچار مشکلات عدیده نموده است؟!»

مجمع عالی نمایندگان کارگران - یکی از سه تشکل رسمی کارگران - به اظهارات «علی اصلانی» رئیس کانون شوراهای اسلامی کار استان البرز(دیگر تشکل رسمی کارگران طبق فصل ششم قانون کار) واکنش نشان داد.

به گزارش ایلنا، این تشکل کارگری که رئیس‌اش در دولت‌های احمدی‌نژاد به عنوان نماینده کارگران در هیأت امنای تامین اجتماعی حضور داشت، در واکنش به اظهارات آقای اصلانی که گفته بود «هیأت امنای تأمین اجتماعی در دولت‌ احمدی‌نژاد صندلی کارگری نداشت» اعلام کرده است: نشر اکاذیب به قصد تشویش و ایجاد انحراف در اذهان عمومی متأسفانه در سالیان اخیر به صفت و ویژگی بارز برخی از افراد و تشکل‌های منسوب به جامعه کارگری مبدل گشته و باعثایجاد خسارت‌های سنگین به اعتبار جریان سال فعالیت‌های تشکل‌های اصیل کارگری در سطح ملی و بین‌المللی گردیده است.

آقای اصلانی در گفتگویی که در تاریخ ۲۹ مهرماه در ایلنا منتشر شد، گفته بود: در دو دولت احمدی‌نژاد، چه در زمانی که تامین اجتماعی به صورت هیئت مدیره اداره می‌شد و چه در زمانی که هیئت امنایی شد، نمایندگان واقعی کارگری هیچگاه اجازه نیافتند در تصمیم گیری‌های این سازمان حضور موثری داشته باشند.

روابط عمومی مجمع عالی نمایندگان کارگران در متنی که به ایلنا ارسال کرده است، به حضور یکی از اعضای شوراهای اسلامی کار در هیأت امنای تامین اجتماعی اشاره کرده و خطاب به آقای اصلانی آورده است: آیا نامبرده انتخاب و حضور آقای محمد پارسا به عنوان رئیس هیات مدیره کانون عالی شوراهای کار کشور را مصداق عضویت نماینده غیرواقعی کارگری در هیات امناء سازمان تأمین اجتماعی بگونه‌ای می‌داند که بدون حضور مؤثر در تصمیم‌گیری‌های این سازمان به منزله ترکش دولت احمدی‌نژاد با بی‌تدبیری جامعه کارگری را در سطح خرد و کلان دچار مشکلات عدیده نموده است؟!

متن کامل توضیحات مجمع عالی نمایندگان کارگران در واکنش به این اظهارات در ادامه می‌آید:

در پی درج خبر کد ۱۱۴۵۶۱ مورخ ۲۹/۷ / ۹۲ سرویس کارگری آن خبرگزاری و به جهت تنویر افکار عمومی و بویژه اذهان کارگران شریف کشور مطلب ذیل به عنوان پاسخ و دیدگاه این تشکل ملی ایفاد می‌گردد:
نشر اکاذیب به قصد تشویش و ایجاد انحراف در اذهان عمومی متأسفانه در سالیان اخیر به صفت و ویژگی بارز برخی از افراد و تشکل‌های منسوب به جامعه کارگری مبدل گشته و باعثایجاد خسارت‌های سنگین به اعتبار جریان سال فعالیت‌های تشکل‌های اصیل کارگری در سطح ملی و بین‌المللی گردیده و تبلور یافته است.
حجم، وسعت، گسترده و ابعاد و دامنه این خسارت و ویرانی بگونه‌ای است که شاید تلاش و ممارست طولانی و همه جانبه نیز در جهت رفع و کاهش آثار مخرب آن در کوتاه مدت می‌سر و مقدور نباشد.
مطالب نقل شده از رئیس کانون شوراهای اسلامی کار استان البرز در خبر نشر یافته در سرویس کارگری خبرگزاری ابتدا با تی‌تر(هیات امنای تأمین اجتماعی در دولت احمدی‌نژاد صندلی کارگری نداشت) در صورت صحت انتساب به ایشان نمونه‌ای بارز و فاحش از مطالب پیش گفته می‌باشد.
پر واضح است که نامبرده مورد اشاره به خوبی از حضور و فعالیت دو نماینده تشکل‌های کارگری در هیات امناء سازمان تأمین اجتماعی در زمان مورد اشاره شامل آقایان محمد پارسا(رئیس هیئت مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور) و سید محمد یاراحمدیان(رئیس هیات مدیره مجمع عالی نمایندگان کارگران کشور) آگاه و از نحوه نوع و عملکرد آنان مطلع می‌باشد. از این رو پاسخ عاجل به سؤالات آتی‌الذکر مکمل و متمم نکات مطروحه و ادعایی از ایشان خواهد بود.
۱ - آیا نامبرده انتخاب و حضور آقای محمد پارسا به عنوان رئیس هیات مدیره کانون عالی شوراهای کار کشور را مصداق عضویت نماینده غیرواقعی کارگری در هیات امناء سازمان تأمین اجتماعی بگونه‌ای می‌داند که بدون حضور مؤثر در تصمیم‌گیری‌های این سازمان به منزله ترکش دولت احمدی‌نژاد با بی‌تدبیری جامعه کارگری را در سطح خرد و کلان دچار مشکلات عدیده نموده است؟!
همین پرسش در خصوص نماینده مجمع عالی نیز متصور می‌باشد.
۲ - در صورت صحت این فرضیه لازم است که کانون شوراهای اسلامی کار استان البرز شرح مجموعه اقدامات خود در طول دو دولت احمدی‌نژاد برای رفع و کاهش آسیب‌ها و خسارت‌های یاد شده را جهت شفاف نمودن مواضع به فوریت منتشر نماید.
بدیهی است که پیگیری و استیفای مطالبات صنفی وظیفه اصلی و اولیه هر تشکل کارگری در جهت صیانت از حقوق کارگران می‌باشد و از این رو بیان مجموعه اقدامات و تلاش هشت سال اخیر این کانون انتظاری به جا از سوی فعالین جامعه کارگری خواهد بود.
۳ - فارغ از ابهام و تردیدهای جدی درخصوص وجود سوابق مورد انتظار یاد شده در بند اخیرالذکر، آنچه که عیان و به سهولت در دسترس افکار عمومی می‌باشد اعلام حمایت‌های پرتعداد، بی‌دریغ، پردامنه و همه جانبه از عملکرد وزرای کار دولت آقای احمدی‌نژاد از سوی مجموعه تشکل‌های موسوم به شوراهای اسلامی کار استان البرز صدور صدور بیانیه‌های پر آب و تاب و مدح‌گونه در قبال حسن عملکرد مدیریت یاد شده توسط شوراهای اسلامی کار در سطح عالی، استانی و کارگاهی و بخصوص کانون متبوع خود را از یاد برده‌اند؟!
چه رخداد یا واقعه‌ای جدیدی در عرصه و حوزه سیاسی و صنفی کشور رخ داده که باعثچرخش ۱۸۰ درجه‌ای(یک ۳۶۰ درجه‌ای) این دوستان در حمایت بی‌چون و چرا از به اصطلاح دوران طلایی و درخشان تأمین اجتماعی در دوره تصدی‌گری مدیرعامل سابق و حمالت و هجمه‌های سنگین به ریاست دیوان عدالت اداری، ریاست مجلس شورای اسلامی و برخی دیگر از مقامات و نمایندگان مجلس شورای اسلامی به دلیل مخالفت با مدیریت سابق تامین اجتماعی تا مکاتبه با مقام معظم رهبری درخصوص دفاع از عملکرد مدیر یاد شده گردیده، که اینک و به یکباره و یکسره مجموعه عملکرد دو دولت گذشته برای جامعه کارگری در حوزه تامین اجتمعی را خسارت‌آور ارزیابی می‌نمایند؟
آیا آن هنگام که این قبیل افراد در اعلام تأیید و حمایت از وزرای کار دولت آقای احمدی‌نژاد و اعطای الواح تقدیر به آنان از یکدیگر سبقت می‌گرفتند و یا با افتخار در لیست چهره‌های ماندگار منتخب صندوق تأمین اجتماعی جای می‌یافتند به بروز خسارت‌های پیش گفته ادعایی خود آگاه نبوده‌اند؟ زهی تأسف از یک جو انصاف!
فارغ از نکات مطروحه که در صورت ذکر مصادیق به مثنوی هفتاد من کاغذ بدل خواهد شد. مجمع عالی نمایندگان کارگران از ریاست کانون شوراهای اسلامی کار البرز مصرانه انتظار دارد که دلایل مشروح و مستدل خود در قبال حضور نداشتن و به رسمیت نشناختن نماینده واقعی کارگری در جلسات هیات امنای سازمان تامین اجتماعی که منتهی به عدم نقش آفرینی مؤثر آنان در تصمیم‌گیری‌های آن سازمان شده را به فوریت بیان کند.
بی‌تردید این امر ضمن آنکه باعثگشودن باب پاسخگویی نسبت به عملکرد و نوع مواضع توسط تشکل‌های مختلف کارگری در ادوار گوناگون حیات انقلاب اسلامی می‌گردد مؤید چگونگی و صحت و سقم ادعای مشارالیه درخصوص پاسخ به خواست مغفول مانده جامعه کارگری برای حضور نماینده خود در هیات امنای سازمان تامین اجتماعی توسط وزیر محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز خواهد شد.
البته و بزعم این مجمع عالی پاسخ و راه‌حل واقعی و در دسترس برای حل ابهامات یاد شده در مذاکرات ملی موسوم به اصلاح قانون کار ما بین تشکل‌های کارگری و کارفرمایی هنگامی مشخص شد که نمایندگان مذاکره‌کننده از سوی شوراهای اسلامی کار به صراحت و صداقت و با درکی عمیق از شرایط و واقعیات روز جامعه کارگری ضمن تأیید اصلاحات و تغییرات مندرج در لایحه پیشنهادی دولت در فصل ششم قانون کار پذیرای نقش آفرینی جدید خود در قالب مشورتی و غیر صنفی گردیدند.
قطعاً ریاست کانون شوراهای اسلامی کار البرز تصدیق می‌نماید که در این صورت و با اجرای اصلاحات موصوف در فصل ۶ قانون کار، پاسخ مغفول مانده بسیار مهم و تعیین‌کننده‌تری جهت استیفای خواسته‌ها و مطالبات بحق جامعه کارگری در تاریخ کشور رقم خواهد خورد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز