خبرگزاری کار ایران

در گفتگو با ایلنا مطرح شد؛

توضیحات اداره کار زنجان در خصوص مرگ کارگران شرکت «کارخانه فولاد البرز ناب آرش»

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۱۰۳۷

سرپرست اداره کار استان زنجان گفت: ما همه‌ی مسائل را به طور کامل در گزارش حادثه آورده‌ایم و تا حدودی مشخص است خطاکار چه کسی است. در حال حاضر پیگیر تشکیل پرونده قضایی هستیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدرضا انصاری (سرپرست اداره کار استان زنجان) در خصوص مرگ کارگران شرکت کارخانه فولاد البرز ناب آرش به «ایلنا» گفت: در حین باز کردنِ مسیر مخزن مخروطی شکل این اتفاق می‌افتد. 

وی ادامه داد: گندله از طریق یک مخزن مخروطی شکل به خط تولید انتقال پیدا می‌کند. در این مخزن نباید اکسیژن وجود داشته باشد و با ازت و نیتروژن اکسیژن‌زدایی صورت می‌گیرد. به علاوه سنسوری وجود دارد که میزان پُرشدگی این مخازن را اندازه‌گیری می‌کند. از آنجا که این سنسور درست عمل نکرده است کارگر درِ مخزن را بازمی‌کند و متوجه می‌شود مخزن پُر شده است و با بیل شروع به باز کردن مسیر می‌کند. در حین کار بیل وارد مخزن می‌شود و طبق تحقیقات ما به او گفته می‌شود بیل را بردارد. 

انصاری گفت: از آنجا که مخزن مخروطی شکل بوده و ارتفاع زیادی داشته بعد از ورود کارگر به مخزن بلافاصله گاز خطرناک آنجا کارگران را دچار گازگرفتگی می‌کند. 

سرپرست اداره کار استان زنجان گفت: ما همه‌ی این مسائل را در گزارش آورده‌ایم و تا حدودی مشخص است خطاکار چه کسی است. در حال حاضر پیگیر تشکیل پرونده قضایی هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز