خبرگزاری کار ایران

نامه مدیرکل کار زنجان به شهردار/ طرح طبقه‌بندی مشاغل را برای کارگران شهرداری اجرا کنید

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۷۵۷۰

مدیرکل کار زنجان با ارسال نامه‌ای از شهردار زنجان خواست طبق قانون برای افزایش دستمزد کارگران شهرداری طرح طبقه‌بندی مشاغل را در این واحد خدمات شهری اجرا کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، به دنبال درخواست تعدادی از کارگران فضای سبز و خدماتی شهرداری زنجان مبنی بر لزوم اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل برای افزایش دستمزدهایشان، محمدرضا یوسفی (مدیرکل کار استان زنجان) با ارسال نامه‌ای از شهردار زنجان خواست طبق قانون کار برای افزایش دستمزد کارگران شهرداری طرح طبقه‌بندی مشاغل را در این واحد خدمات شهری اجرا کند.

متن نامه مدیرکل کار زنجان به «حبیب یگانه» به شرح زیر است: احتراما بازگشت به نامه شماره ۴۷۹۷۳/۱/۹۹ ص موخ ۲۴/۱۰/۹۹ به آگهی می‌رساند؛ برابر دستور العمل اجرایی طرح‌های طبقه‌بندی مشاغل (موضوع ماده ۷آیین نامه اجرایی تبصره یک ماده ۴۹ قانون کار) کارفرما مکلف است کلیه کارگران مشمول قانون کار اعم از دائم، موقت، پاره وقت، تمام وقت و… با توجه به وظایفی که عملا برعهده دارند، با رعایت شرایط پیش بینی شده در شناسنامه شغلی با مشاغل طرح طبقه‌بندی مشاغل مصوب کارگاه با همکاری کمیته طبقه‌بندی مشاغل تطبیق وضع نماید. با عنایت به بررسی‌های معموله توسط کارشناس این اداره، کارکنان مشمول قانون کار شهرداری و سازمانهای تابعه شهرداری (علی‌الخصوص مناطق ۴گانه شهرداری، کارگران فضای سبزو…) مطابق با دستورالعمل فوق تطبیق وضع نشده‌اند و به لحاظ‌ عدم تشکیل کمیته دائمی طرح طبقه‌بندی مشاغل ارتقاء گروه شغلی کارگران و جابجایی شغلی آنها طبق دستورالعمل اجرایی این طرح طبقه‌بندی مشاغل صورت نمی‌گیرد که این امر موجبات نارضایتی کارکنان و کارگران را بدنبال داشته است. لذا خواهشمند است دستور فرمایید در اجرای ماده ۴۹ قانون کار وآئین نامه‌های اجرایی آن نسبت به تطبیق وضع کلیه کارگران زیر مجموعه شهرداری و تشکیل کمیته مذبور (صدور ابلاغ اعضاء کمیته) و آموزش آنان اقدام و نتیجه را در اسرع وقت به این اداره کل اعلام نمایند. در غیر اینصورت موضوع اعلامی برابر قانون در مراجع حل اختلاف برابر فصل نهم قانون کار طرح و بر علیه شهرداری رای مقتضی صادر خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز